Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

To app or not to app?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Brønshøj
Tilmeldt 12. Aug 14
Indlæg ialt: 86
Fra  Realkreditkonsulenten Skrevet kl. 15:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Jontathan Løw skrev forleden et glimrende indlæg om at app's er "so last year".

Jeg har selv været i en situation hvor jeg skulle overveje om vi skulle lave en app, eller vi skulle holde os til en "almindelig" hjemmeside.

Men hvad syntes i, kære Amino'er?  hvad ville jeg med denne serve kunne få på en app, som der ikke er på en hjemmeside:

www.lanetjek.dk/

Servicen går ud på at give et "hurtigt" tjek af folks boliglån, samt efterfølgende en mere grundig overvågning. Ved den efterfølgende overvågning, kan kunden logge ind og se de beregninger vi har foretaget.

Er der features i app's som jeg går glip af?  - eller er app's virkelig "so last year"?

Tilmeldt 11. Aug 13
Indlæg ialt: 139
Fra  Documendo Skrevet kl. 20:28
Hvor mange stjerner giver du? :

En del af svaret finder du i nogle af kommentarerne til det indlæg du refererer til. I dit tilfælde vil jeg mene at du som minimum skal have en hjemmeside. En app. vil være supplement fordi nogle forventer det. Især den unge generation er gået lidt app. amok. Hvis du først får brugeren til at installere en app, så kan du bedre lave push beskeder til brugeren omkring nye låneberegninger, og det virker som om brugeren er mere modtagelig overfor beskeder fra en app, end via mail. 

Jeg har ladet mig høre man kan udvikle sin hjemmeside på en måde, så den også nemt kan anvendes som en app. Det ville jo være det optimale, så man ikke skal lave to forskellige applikationer.

Ang. realkredit, så gad godt at der var nogen der lavede følgende koncept:

Flyt dit lån til en konkurrent, og få konkurrenten til at betale for det. Så kan det være at realkreditten vil være mindre grådige med deres gebyrer, for det er dyrt at skifte i dag så det fleste bliver trods dårlige forhold.

Documendo - Mød jeres kunder med egen selvbetjent løsning - Sælg fx kontrakter og testamenter online.

Tilmeldt 12. Feb 07
Indlæg ialt: 1108
Skrevet kl. 21:07
Hvor mange stjerner giver du? :

En app er et super suppliment, men det er ikke enestående.
Alt afhængig af hvad formålet er med app'en så er der varierende succes.

En virksomhed som Hungry, er jeg sikker på hvis du ser på deres statistikker laver det meste salg igennem deres app.
Men deres virksomhed afhænger også i stor stil af at folk kommer tilbage og bruger app'en - derfor er flere forbrugere også villige til at downloade.

Er det dog noget du lige så godt kunne have på en hjemmeside, hvor køberne ikke er gengangere og regulære brugere - så vil jeg ikke anbefale en app.
Det er lidt som hjemmeside konvertering, jo flere bump/klik du ligger på vejen, jo flere drejer fra.

God aften

www.leatherstudio.dk - Private label læder produktion
Få lavet dine egne læder artikler, med dit firma's logo.

Fra Brønshøj
Tilmeldt 12. Aug 14
Indlæg ialt: 86
Fra  Realkreditkonsulenten Skrevet kl. 21:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, push notifications er en ting vi har overvejet.

Overvejer dog sms som en mulig notificationsmulighed. Er der noget i push beskeder man ikke kan via sms?

Spændende tanke med at kunne få modtagende kreditforening til at betale. Måske hvis vi er mange nok på lånetjek.dk/ kan vi presse dem til bedre priser.

Fra Gentofte
Tilmeldt 14. Nov 13
Indlæg ialt: 193
Skrevet kl. 21:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Man skal ikke vægte apps og hjemmesider og sammenligne dem på den måde. Det der afgør om et app, en hjemmeside eller begge dele burde bruges ligger i ens forretningskoncept. Nogle koncepter bør kun have en hjemmeside, andre kun et app og nogle begge dele. 

Apps er på ingen måde last year, det er et fantastisk medium som kan bruges til at få sit koncept ud og blive brugt hos folk, også når de ikke sider ved computeren. Så du skal overveje om det at kunne tjekke et boliglån er noget som er aktuelt at gøre på mobilen. Et app som snapchat ville f.eks ikke fungere på en hjemmeside da man skal kunne have adgang til det hele tiden og adgang til kamera. En virksomhed som Spotify er nødvendig at have både som hjemmeside og som app da det kan bruges begge veje. Der kan jeg ikke se helt hvorfor Lånetjek skulle have brug for et app. 

Lånetjek ville nok skulle fokusere på hjemmesiden primært, og så ville et app kunne blive lavet som supplement for at komme ud til folk. 

For at svare på dit spørgsmål så er der massere af features du går glip af i apps. brug af lokationer, kamera, Gyroskop, Touch screen, Offline indhold etc. 

Det handler om at finde ud af hvad der passer bedst til sit eget koncept, Apps kan en masse ting hjemmesider ikke kan og det samme omvendt. 

Tilmeldt 11. Aug 13
Indlæg ialt: 139
Fra  Documendo Skrevet kl. 22:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Push og sms, er stadig to vidt forskellige ting i min optik. Sms delen er lidt ligesom en mail, hvorimod en push kan virke mere som en venlig notifikation og hvis man lige dobbeltklikker, så kommer man direkte til næste sted du gerne vil have brugeren skal vælge noget. 

Tror ikke det vil rokke det store for et realkreditinstitut i forhold til forhandling om du så stod med 1000 kunder eller flere. Du vil kunne forhandle på de 1000 kunders vegne, men hvad med resten ; ) Men det vil være en gamechanger hvis konkurrenten ville betale for at stjæle deres kunder.

Hvad koster det i snit af flytte et lån på fx. to mio. kr? Lad os for eksemplets skyld sige 10.000 kr. og en bidragssats på 0,5%, så vil det modtagene realkredinstitut have break even efter et år. Og hvis det var din virksomhed, der henviste skal du selvfølgelig have en kickback ; ) Men hvilket realkreditinstitut vil gøre det, for de tjener kasser på at bondefange kunderne hos dem selv og hvis alle havde "stjæle" kunder menatalitet, så vil det kanibalisere deres eget marked. Vi mangler et discount realkreditinstitut til at starte lavinen.

Documendo - Mød jeres kunder med egen selvbetjent løsning - Sælg fx kontrakter og testamenter online.

Fra Brønshøj
Tilmeldt 12. Aug 14
Indlæg ialt: 86
Fra  Realkreditkonsulenten Skrevet kl. 09:29
Hvor mange stjerner giver du? :

En SMS kan godt indeholde en token, der gør at brugren kan ledes diretke hen til det jeg ønsker. Fx kundeportalen, hvor de kan se beregningene der giver mening i deres situaition etc. Min eneste "anke", er at SMS virker lidt som komminiktationsformen fra 1990'erne. Måske man skal se i retning af notificeringer direte i messenger fx...

Mange gode tanker du har med realkredit, men som du også slutter af med, så vil den nuværende konkurrencesituation umuliggøre det. Håbet med www.lanetjek.dk/ er at give forbrugerne et bedre overblik. Dette kan være step 1 i forhold til mere konkurrence (at forbrugeren VED hvornår han/hun skal reagere. 

Er der andre ting du kunne se der kunne gøres bedre eller anderledes?

Tilmeldt 11. Aug 13
Indlæg ialt: 139
Fra  Documendo Skrevet kl. 12:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Som du selv nævner er sms lidt 90'er, så det ville jeg ikke satse på. Brug hellere krudtet på at lave en fængende opfølgende mail, som folk ikke kan lade være med at læse og klikke på. Ved ikke hvordan den nuværende ser ud, for prøvede først at melde mig til i går, og har ikke modtaget de ekstra beregninger endnu ; )

Det ville være rart at vide præcis hvad det koster at skifte, men det er måske også med i dine beregninger. Min bank (Nordea) har også en låneovervågning i forhold til konvertering, men det er selvfølgelig kun i forhold til deres egne tal.

Da jeg indtastede min adresse kunne den ikke finde korrekt løbetid, og jeg skulle selv indtaste rentesats, biddragssats, antal afdragsfrie år og skøn på boligens nuværende værdi. Det var lige før jeg stod af der, for havde forventet den kunne mere når nu jeg havde indtastet adressen. Vil det ikke være muligt at komme tættere på de rigtige tal og fx.som http://www.dingeo.dk med beregning af boligens værdi.

Jeg synes afsnit til "Finansiel Frihed" og "Hjælp andre til..." bør være ens i skriftsørrelser. 

Hvorfor er det man skal vente en dag med at få mere detaljerede beregninger? Er det for at få brugeren til at melde sig til. Du skriver du ikke har til hensigt at tjene penge, men man skal indtaste sin mail for at få oplysninger? :)

Documendo - Mød jeres kunder med egen selvbetjent løsning - Sælg fx kontrakter og testamenter online.

Fra Brønshøj
Tilmeldt 12. Aug 14
Indlæg ialt: 86
Fra  Realkreditkonsulenten Skrevet kl. 13:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi laver beregningerne og sender dem per mail. Der vedhæftes en pdf såfremt vi mener en omlægning giver mening. Defor er du nødt til at afgive din e-mail adresse for at benytte servicen. Dette ændrer ikke på at vi intet tjener.

I forhold til detaljer på lånet, er det op til din bank/kreditforening hvor mange detaljer de har medtaget i tinglysningen. Dette kan vi ikke ændre på.

Du behøver dog ikke indtaste bidragssats. Her antager vi du har fået den sat ud fra en 80% belåning, såfremt du ikke indtaster noget.

Med hensyn til boligens værdi, er det bedst at bruge brugerens eget bud. Det er mere præcist og vi undgår en række problemer.

Jeg vil sige tusind tak for dine mange kommentarer. Hvis du har ideer til forbedringer er du velkommen til at svare tilbage når du modtager mailen med de første beregninger.

Tilmeldt 11. Aug 13
Indlæg ialt: 139
Fra  Documendo Skrevet kl. 17:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Det mest optimale scenarie i min verden er følgende:

1. Indtast adresse.

2. Se resultatet -> Altså med beregninger, ikke hvilke lån man har. 

3. Brugeren kan foretage ændringer og genberegne og evt. indtaste mail

Hver gang du tilføjer steps før "Se resultatet" risikerer du at brugeren står af. Det er derfor jeg forslår at gætte dig frem. Vis evt. resultatet med det samme og giv mulighed for at ændre det efterfølgende, og giv mulighed for at få tilsendt ekstra beregninger på mail.

Det lyder til i har en manuel process omkring vurdering af omlægning og pdf delen? Hvis den ikke er manuel kan man vel bare vise det resultat serveren har beregnet :)

Documendo - Mød jeres kunder med egen selvbetjent løsning - Sælg fx kontrakter og testamenter online.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)