Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Straffet af Google? Hjælp mig med at finde årsagen...

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 29. Apr 15
Indlæg ialt: 62
Fra  Billig-Bredbånd.nu Skrevet kl. 14:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle,

I december sidste år fik min side billig-bredbånd.nu et stort huk af Google, og jeg mistede i den forbindelse en del gode placeringer.

Jeg har siden da gjort forskellige tiltag for at rette op på ting, som måske har kunne været medvirkende til ,at jeg er faldet i søgeresultaterne.

Men, nu 3 måneder efter, synes jeg stadig ikke, at jeg er kommet på rette kurs.

Måske er der nogen herinde, der ville have tid til at tage et hurtigt kig på siden og komme med ting, som de måske kunne tro var et problem.

Info:

Siden rankede hovedsageligt på søgeord med "bredbånd", f.eks. "billig bredbånd".

Linkprofilen er naturlig - har ikke været udsat for linkbomb eller lign.

I okt/nov skiftede jeg server og opsatte SSL - tror dog ikke dette kan have en så stor indflydelse?

Håber der er nogen der kan give mig et hint til, hvad der er gået galt?

Brug for nyt bredbånd? Tjek min side www.billig-bredbånd.nu ud!

Fra Barcelona
Tilmeldt 18. Jul 15
Indlæg ialt: 113
Fra  wearehumans.dk Skrevet kl. 14:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 29. Apr 15
Indlæg ialt: 62
Fra  Billig-Bredbånd.nu Skrevet kl. 14:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeps - sitet er blevet tilføjet Google Search Console med https :-)

Ellers tak for tippet.

Brug for nyt bredbånd? Tjek min side www.billig-bredbånd.nu ud!

Tilmeldt 11. Aug 13
Indlæg ialt: 139
Fra  Documendo Skrevet kl. 15:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Google har det jo med at ændre praksis i forhold til hvordan rating beregnes fordi folk hele tiden finder smutveje i deres komplekse beregninger. Ja, også fordi de bare bliver klogere ; ) Har du undersøgt om der kom en ændring i den periode som kunne påvirke din SEO og stadigvæk gør det?

Documendo - Mød jeres kunder med egen selvbetjent løsning - Sælg fx kontrakter og testamenter online.

Fra København
Tilmeldt 25. Oct 09
Indlæg ialt: 293
Fra  Helion Digital Skrevet kl. 17:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hos mig er du nummer 2 for "billig bredbånd", så værre er det vel heller ikke?

Penguin 4 rullede ud fra slutningen af september måned, og har været hård ved en del websites som har været meget aggressive i deres brug af ankertekster.

Hvis man ser bort fra det domæne du har lavet 301 redirect af, så har resten af din linkprofil MEGET aggressiv brug af "bredbånd" og "billigt bredbånd". Det var måske værd at kigge på.

Tilmeldt 29. Apr 15
Indlæg ialt: 62
Fra  Billig-Bredbånd.nu Skrevet kl. 18:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kim,

Mange tak for din kommentar.

Jeg tror du har ret - mine ankertekster har været for ens, og det er også noget jeg arbejder på at lave om, selvom det ikke bare er noget der kan laves om fra den ene dag til den anden.

Men fint at høre, at der også er andre der tænker, at det kunne være årsagen - så giver det mening at prøve at arbejde videre med.

@Anders Risager

Også tak for dit svar - tror det er Pinguin som Kim også er inde på der kunne være årsagen.

Brug for nyt bredbånd? Tjek min side www.billig-bredbånd.nu ud!

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 14:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Dine søgeresultater har været påvirket af, at en relativ stor del af dine indgående links i din linkprofil indtil for nyligt var via redirect fra ét bestemt domæne.

Det domæne har du så lavet et nye site på for ikke så længe siden.

Antal refering domains er jo også steget markant de seneste 3 måneder, og det er stort set alle sammen via redirects.

Så din linkprofil ser ikke helt så naturlig ud, som du måske regner med. :-)

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Fra Chiang Mai
Tilmeldt 31. Aug 09
Indlæg ialt: 2220
Fra  Move Marketing Co., Ltd. Skrevet kl. 14:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Helt enig med John - det er der du skal finde svaret. 

Sig til hvis jeg skal køre noget backlink rapport til dig, gratis :)

Jeg kan trække fra Ahrefs og SEMrush :) smid mig en mail på kristian@move-marketing.dk hvis det var noget.

Mvh.

Fra København
Tilmeldt 25. Oct 09
Indlæg ialt: 293
Fra  Helion Digital Skrevet kl. 00:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Der vil jeg så erklære mig helt uenig med mine gode kolleger.

Det er helt klart ikke min vurdering at et enkelt 301 redirected domæne har haft den negative indflydelse på din side.

Det ser voldsomt ud i Ahrefs grafen, fordi de tilskriver alle redirects til det nye domæne og det derfor ser ud til at du har haft en vild velocity, men Google straffer altså ikke efter samme graf.

Jeg har set massevis af 301 redirects som ikke gav værdi, men jeg har aldrig set et 301 redirect (som ikke på forhånd havde en straf eller havde optimerede ankertekster i forvejen) som gav et så kraftigt fald i SERPS.

Derudover passer faldet i dine rankings nok også bedre med Penguin 4 end med dit redirect, men det ved du sikkert bedre selv.

Fra Chiang Mai
Tilmeldt 31. Aug 09
Indlæg ialt: 2220
Fra  Move Marketing Co., Ltd. Skrevet kl. 00:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Kim,

Kombineret med 301 fra http:// til https:// var det jeg mente :)

Mvh.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)