Er blevet tilbudt Job som Alt mulig mand, hos en kunde. Skal kun arb et sted!!
• Kunden ønsker at jeg bliver moms reg. Da de ikke ønsker at bruge tid på det administrative ( har rekvireret mit CVR )
• kunden lønner mig på fast Time pris
• jeg skal lease en bil på hvide plader
- som firmabil - som kunden betaler alle udgifter ved.
Men nu bliver jeg i tvivl 🤔
• Da jeg ikke har nogen økonomisk risiko - Så børjev vel reg som lønmodtager, selv om jeg fakturere kunden?
• hvordan afregner jeg SKAT og moms? Som lønmodtager er det jo A skat - men hvad med momsen?
• Hvilke faldgrupper skal jeg være
OBS på mht Leasing af hvid plade bil og beskatning?
• Hvad med indregner jeg i min time pris? Tænker her på ferie, pension og forsikringer?
ALLE gode råd vedr. Leasing aftaler modtages gerne. Det er en jungle og jeg ønsker ikke at "brænde" nallerne 🙈
Det er en svær problematik for du har helt ret i, at det ikke er lovligt bare bytte lønmodtager job ud med selvstændig - og det virker til at det er det din arbejdsgiver bare kræver. Ret tosset da det ikke tager tid at indberette og opsigelse er kort for timelønnen
Hvad du absolut ikke må her er at gøre det i selskabsform, for det kan være med over 100% skat hvis det er lønmodtagerarbejde. I personlig virksomhed sker der næppe DIG noget, men din arbejdsgiver hænger på skatten hvis du ikke betaler