Måske ikke i forbindelse med SEO - men der findes faktisk andet i verden i dag, selvom nogle tror andet. Og jo - det betyder en del i forbindelse med at huske navnet, at det er noget sigende. |
Så brug Faroe alene...
Måske ikke i forbindelse med SEO - men der findes faktisk andet i verden i dag, selvom nogle tror andet. Og jo - det betyder en del i forbindelse med at huske navnet, at det er noget sigende. |
// Jesper Skov
Så brug Faroe alene... |
Nu kan det snart være nok..... ;o)
Det er vist kun folk der ikke kan stave, der tænker færøsk post Jeg har ofte oplevet at sidde på mit job og´surfe mens jeg arbejder, og så falde over en fed side, for derefter at glemme hvad den hed, fordi den havde et mærkeligt og intetsigende navn, i forhold til indholdet. Og enten har den været virkelig dårligt optimeret eller også har jeg bare ikke søgt på det rette, for så har jeg brugt en helvedes masse tid på at finde den igen. Alene af den årsag tror jeg at det er godt at have et navn, som er til at huske, atlså som giver mening. Jeg går ikke ud fra du sælger ting som er dit eget brand? Hvis du gjorde, skulle siden selvfølgelig have samme navn som dit brand! Hvis du alligevel vælger faeromale er det nok ikke et problem, for hvis du googler det kommer der ingen resultater op. Så snart google har læst din side, går jeg ud fra den kommer med alternativet "Mente du: faroemale" hvis folk staver det forkert. Og ellers så skal du bare sørge for at optimere siden med mulige stavefejl også, så du er sikker på dine kunder kan finde dig igen, i tilfælde af at deres hukommelse er lige så dårlig som min :) Men hvis du vælger et andet navn, som f.eks. atanda.dk eller amigas skal du være opmærksom på at der allerede findes en atanda.com plus en masse andre sider indeholdene ordet atanda og amigas. Så der kunne det godt blive sværere for kunderne at finde dig igen. Bare fordi du har domænet betyder det ikke du ligger først på google. F.eks. ligger smykker.dk halvvejs nede på side 2 ved søgning på smykker. Mvh Signe |
Det er vist ikke lige din stærke side det her Signe :-) Hvis han vælger et intetsigende navn, så vil han 100% ligge nr. 1 i på google danmark, da der ikke vil være andre som vil gide at optimere ordet. Fordi der er et firma i italien som hedder astanda.com er det lagt fra sikkert at de overhovedet vil blive vist på side 1 i danmark. Det er jo ikke de samme søgeresultater der bliver vist i hvert land. |
Nej, det er det bestemt ikke... desværre. Jeg ved godt der er kæmpe konkurrence på ordet smykker... oh, do I know Og du har sikkert ret i forhold til Danmark. Det jeg mente var bare, at det er fornuftigt at tjecke hvad der ellers ligger derude, inden man vælger et navn. Smykker var måske en dårlig sammenligning, men det er sjovt nok altid det første jeg tænker på :) |
Senest mandag vil jeg beslutte hvilket navn shoppen får, så I er fortsat mere end velkomne til at give mig det bedste domain navn. Jeg skal nok fortælle hvad navn shoppen får, når beslutningen er taget. Mange tak mvh. Faroemale |
Nu tror jeg virkelig jeg har fundet et godt navn til shoppen. I er fortsat velkomne at sende forslag. Jeg beslutter mig som sagt på mandag. Og så fortæller jeg det her på tråden senere.
mvh. Faroemale |