Du har ret i at det handler om at lave en god forretning, men når du så siger at det er fuldstændig lige meget om det hedder det ene eller det andet går du helt gal på den hvis du spørger mig. På nettet handler det osse om at have det rigtige navn, som folk kan huske og som bare klinger godt i folks ører, og som de kan stave til.
Din succes afhænger langt fra hvilket domæne du vælger. 98% af alle dine besøgende vil alligevel komme direkte fra google eller en anden søgemaskine. Men selvfølgelig er det træls bare at tabe en kunde, fordi de ikke kunne huske navnet på webshoppen. Men det betyder altså ikke alverden, og er slet ikke noget som afgøre om du får succes med din webshop. Bare tag et eller andet navn som er let at huske og stave til.
manstuff.dk vil f.eks. være et glimrende valg. Faroemale er nok ikke helt så godt, da nogen folk vil skrive faromale. men hvis det er fordi du er meget glad for navnet faroemale, så køber du bare det og faromale og så skulle den være iorden.
Jeg bor på Færøerne, men må indrømme jeg ikke vidste at Faroe betyder "fjern ø"...(for dårligt).
Indtil videre holder jeg mest på faroemale, men er fortsat åben for flere forslag.
Faroemale ser rigtig fint ud når man skriver det synes jeg.
mvh. faroemale
Så lidt da :)
Jeg synes også at faroemale har en ret god klang, men synes bare du skal tænke over hvilket signal det sender. "Male" siger sig selv. "Faroe"? Hmm... jeg får associationer til feromoner! Ved ikke om det er godt eller skidt Det virker bare som om det handler om noget helt andet!
Og så er der lige stavningen. Af en eller anden årsag har jeg hele tiden lyst til at skrive faero istedet for faroe.
Men hvis du er fra Færøerne kan jeg da godt forstå du er glad for det navn :)
Men det jeg osse må tænke på er, at selv om faroemale siger mig noget, så er det vigtigere at det på en eller anden måde osse siger noget for "kunderne", noget af det du allerede er inde på.
Jeg var mere i tvivl om folk ville tænke færøsk post, så der er mange komplikationer med faroemale. Jeg synes at stuff4men osv. er lidt for traditionelle og skiller sig ikke ud
Jeg tænkte "amigo" eller "amigos", men er heller ikke helt tilfreds.
Der var en der fortalte mig at jeg slettes ikke skulle spekulere på navnet, fordi det ville komme helt af sig selv. Men indtil videre har jeg ikke fået den WOW fornemmelse. Men jeg skal købe domainet, så ham der skal lave shoppen kan komme igang.
Jeg var mere i tvivl om folk ville tænke færøsk post, så der er mange komplikationer med faroemale. Jeg synes at stuff4men osv. er lidt for traditionelle og skiller sig ikke ud
Igen. Det der skal skille sig ud er ikke dit domæne, men dit koncept / webshop / produkter. domænet er ikke vigtigt. Du overtænker det alt for meget.
Vælg noget som siger noget om det i sælge, og ikke noget kort som ikke betyder noget. Det er simpelthen alt for dyrt for jer at brande det. Vælg derfor et navn som siger noget om produktet / produktgruppen. Jeg tror ikke at i har ikke råd til først at forklare folk, hvad brandet står for og derefter få dem ind på siden.
Mit råd er derfor at i nok skal gå efter et navn som giver mening frem for et som lyder fancy, hvis der ikke haves de tilstrækkelige branding-kroner.
Vælg noget som siger noget om det i sælge, og ikke noget kort som ikke betyder noget. Det er simpelthen alt for dyrt for jer at brande det. Vælg derfor et navn som siger noget om produktet / produktgruppen. Jeg tror ikke at i har ikke råd til først at forklare folk, hvad brandet står for og derefter få dem ind på siden.
Mit råd er derfor at i nok skal gå efter et navn som giver mening frem for et som lyder fancy, hvis der ikke haves de tilstrækkelige branding-kroner.
Helt ærligt
Når du vælger links fra Google, spiller til så nogen rolle om der nede i url'en står atanda.dk eller tingtilham.dk