Hej! Jeg er i gang med at skulle åbne min egen webshop, og kommer til at skulle importere en del hjem fra kina, asien osv, og har læst mig frem til at man skal have en del dokumenter i orden, men synes det hele er lidt indviklet, så er der nogen der kan hjælpe mig frem til hvilke dokumenter jeg skal have og hvor jeg skaffer dem, og hvor den det forgår med betaling osv
Håber der er nogle kloge hoveder derude, der kan hjælpe mig på vej :)
har læst mig frem til at man skal have en del dokumenter i orden, men synes det hele er lidt indviklet,
Hvad er det for dokumenter du mener du skal have ?
Udover at have et firma ( Enkeltmands, IVS , Aps, A/S eller I/S) skal du være importør registreret, Har du et CVR nr. kan du på WEB reg. importør registrere dig danske simpelt.
Man skal naturligvis betale told når man importere, momsen skal ikke betales hvis du er moms registreret. udover det kan der komme f.eks punkafgifter alt afhængig af hvad type vare der importeres.
Du bør nok sætte dig lidt bedre ind i de helt fundamentale regler ting inden du begynder at lege importør.