Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bøgføring af husleje

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Rødovre
Tilmeldt 10. Nov 13
Indlæg ialt: 14
Fra  Stressklinikken.nu Skrevet kl. 11:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej...

Jeg har flyttet min klinik hjem. Bruger nu eet kontor i boligen til min klinikvirksomhed udelukkende og ikke til andet.

Klinikadresse er opgivet til CVR samt på hjemmeside.

Spørgemålet er, om jeg kan trække lokalet. I givet fald, hvormeget kan jeg trække fra, og hvordan udregner jeg det. Skal jeg f.eks udskrive faktura på husleje til mig selv :-)

På forhånd tak.

Thomas Elsborg

Stressklinikken.nu

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1110
Skrevet kl. 13:00

Du kan fradrage en forholdsmæssig andel af udgifter til el og varme, og hvis værelset udgør mindst 10 % af det vurderede areal - en andel af udgiften til ejendomsskat.

Du kan endvidere få nedsat ejendomsværdiskatten forholdsmæssigt.

Fradraget forudsætter, at dine samlede fradragsberettigede udgifter overstiger 5.800 kr

Du behøver ikke at betale husleje.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46611
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:40

Første forudsætning er at du har lokalet så det KUN kan bruges til firmaet  - ingen private ting i det overhovedet - ikke boligens eneste computer og printer der inde f.eks heller - og ikke ret gerne gennemgang ex fra stue til køkken eller toilet gennem lokalet. Der er skarpe krav

Så er næste - hvis du bor til leje kan du få fradrag for en % svarende til lokalet % af samlet leje og varme. Her kan du typisk bare lave en aftale eller en faktura hvis du driver det i selskabsform da det jo så er selskabet der skal betale lejen, og i princip samme for personlig virksomhed hvor form kravet nok er mindre - da det er fra dig selv til dig selv, men resultatet er, fradrag i virksomhedens indtægt for beløbet

Hvis du bor i ejerbolig så kan du få fradrag for samme % af forbrug + ejendomsskat og ejendomsværdiskat - men ikke en leje, da den jo bare ville være skattepligtig for dig som ejer - uden fradrag ved erhvervsleje

se meget mere i http://johnhannover.blogspot.dk/2013/02/fradrag-for-lokale-i-privat-bolig.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)