Hej Gutter og gutinder. Jeg er ved at skulle købe et produkt (som privat) fra en international hjemmeside (gearbest.com) Man kan her vælge at få sine ting sendt fra et UK warehouse, så i den forbindelse burde der ikke være nogle problemer med told og moms. MEN de kræver et gebyr for at varen sendes som forsikret. Dvs. at hvis varen forsvinder under forsendelsen uden at være forsikret, så vil de ikke dække tabet. Mit spørgsmål er: Må de det? Har de ikke det fulde ansvar indtil varen er leveret, især hvis varen sendes fra UK? i så fald varen ikke kommer kan jeg vel i værste fald få banken til at at trække pengene tilbage? Har googlet løs og ikke lige fundet svar på den specifikke problem stilling, så håber at en herinde ved lidt om det. På forhånd tak. Mvh |
Michael Thorborg:Mit spørgsmål er: Må de det? Har de ikke det fulde ansvar indtil varen er leveret, især hvis varen sendes fra UK? i så fald varen ikke kommer kan jeg vel i værste fald få banken til at at trække pengene tilbage?
Du glemmer at de ikke underlagt dansk lovgivning, hvor vi som forbrugere er beskyttet i hoved og tøv. Jeg kender ikke lovgivningen I UK, men da de har lavet en ansvarsfraskrivelse bør du nok tage højde for dette. Trækker du pengene tilbage på et uberettiget grundlag er mit bud at du får en sag på halsen fra firmaet.