Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

forsendelse uden ansvar - udland

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra odense
Tilmeldt 27. Jan 10
Indlæg ialt: 359
Fra  waterevents.dk Skrevet kl. 16:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Gutter og gutinder.

Jeg er ved at skulle købe et produkt (som privat) fra en international hjemmeside (gearbest.com)

Man kan her vælge at få sine ting sendt fra et UK warehouse, så i den forbindelse burde der ikke være nogle problemer med told og moms.

MEN de kræver et gebyr for at varen sendes som forsikret. Dvs. at hvis varen forsvinder under forsendelsen uden at være forsikret, så vil de ikke dække tabet.

Mit spørgsmål er: Må de det? Har de ikke det fulde ansvar indtil varen er leveret, især hvis varen sendes fra UK? i så fald varen ikke kommer kan jeg vel i værste fald få banken til at at trække pengene tilbage?

Har googlet løs og ikke lige fundet svar på den specifikke problem stilling, så håber at en herinde ved lidt om det.

På forhånd tak. Mvh

Kan du gå på vandet? www.waterevents.dk

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12778
Skrevet kl. 18:28

Michael Thorborg:
Mit spørgsmål er: Må de det? Har de ikke det fulde ansvar indtil varen er leveret, især hvis varen sendes fra UK? i så fald varen ikke kommer kan jeg vel i værste fald få banken til at at trække pengene tilbage?

Du glemmer at de ikke underlagt dansk lovgivning, hvor vi som forbrugere er beskyttet i hoved og tøv.  Jeg kender ikke lovgivningen  I UK, men da de har lavet en ansvarsfraskrivelse bør du nok tage højde for dette. Trækker du pengene tilbage på et uberettiget grundlag er mit bud at du får en sag på halsen fra firmaet.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46911
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:15

UK returregler minder i hovedsag om danske - men de må da gerne have EN pris lokalt i UK og EN pris for at sende til andre lande, herunder til DK og herunder inkludere i prisen  - forsikret forsendelse

Det er ikke spor anderledes end at dk webshop i sine priser må inkluderepris for forsendelsen og der bruger en der forsikrer og ikke bare brev

Det afgørende er, at du ved hvad du køber og går ind på - og siger det en pris for forsendelse med forsikring, så kan du jo fra - eller tilvælge

Brug ikke tid på den kamp

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. May 16
Indlæg ialt: 669
Fra  Papan Games - Papangames.dk Skrevet kl. 11:48

Hvis det er muligt, så betal med Paypal. Så er du mindst ligeså sikret som ved at købe deres "forsikring".
Personligt har jeg aldrig brugt penge på diverse siders ekstra forsikring. Og sker der det, at du ikke får din bestilling, så kan Paypal klare en "dispute"

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12778
Skrevet kl. 12:09

Cookie - John Hannover:
UK returregler minder i hovedsag om danske

Spørgsmålet handler ikke om returregler, men om risiko overgang ved fremsendelse af varen.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)