Hej Jeg har et enkelt spørgsmål vedrørende import af varer fra USA til Danmark med det formål om at sælge det videre på det danske marked (min virksomhed er importregistreret). Jeg har netop indgået en aftale om at videresælge et produkt fra en amerikansk virksomhed. For at gøre det lettere for begge parter indgik vi en aftale om at jeg modtager provision per solgt enhed, dsv hvis jeg sælger 100stk til 10kr per enhed med en provision på 10%, modtager jeg 1kr per enhed. På denne måde undgår jeg nemlig at skulle lægge et stort beløb ud. Idéen er at virksomheden sender sine produkter til min virksomhed, som jeg skal få solgt videre til en dansk virksomhed. Skal jeg betale moms og told af varer jeg modtager gratis? og i så fald, vil det være mere lønsomt at virksomheden sender produktet direkte til kunden? |
Der skal naturligvis betales told og moms ved import. Hvem der skal betale tolden afhænger jo af hvad dig og din leverandør har aftalt. Tolden vil altid kræve at der er en faktura på varen.
10 % I provision er dælme ikke meget -