|
Kære Aminoer - min søn på 12 år har sparet sammen til en pc, og nu brænder pengene i lommen. Den skal mest bruges til spil a la Counter Strike - internet surfing - og lidt skolearbejde. Han er brændt varm på nedenstående sag fra Topdata.dk. Jeg aner ikke hvad specs skal hedde på sådan et uhyre ......... Er det et okay køb ? Hilsen Gittemor 8600GT GRAFIKKORT M. 512MB RAM, 2GB RAM, INTEL CORE2DUO E4500, DVDBRÆNDER OSV.. 3800,- kroner Beskrivelse:
|
Pudsigt som det altid er hos topdata de nyoprettede brugere spørger om pc til.
Men lad os tage den fra en ende.
CPUen er den mindste core 2 duo du kan købe efterhånden.
Grafikkortet er for dårligt til en stationær pc - du kan få et ATI HD3850 til under 1000 kr som er drastisk bedre, mere strømbesparende og lydløst.
Modellen på bundkortet er ikke angivet - men sjovt nok er bundkortet nu angivet, modsat tidligere indlæg.
Harddisk og ram producenter er ikke angivet - svært at sammenligne - men ok størrelser.
Colorsit kabinetet med strømforsyning er noget af det billigste du kan komme i nærheden af absolut ikke kvalitet.
Kan maskinen spille counterstrike? Ja det kan det - det kan alle maskiner stort set som der kan opdrives i dag.
Er maskinen knap 4000 kr værd? Tjaee du kan da købe den men i samme sekund den er købt vil dens brugtværdi ligge under 50% af anskaffelsesprisen.
Ville jeg købe den? Næ men jeg ville nok heller ikke bruge 4000 på en maskine så til budgettet kan det da være den er ok, men på den anden side så vil relativt få ekstra kroner kunne rette op på mange problemer med maskinens configuration.
Ps. det er ustyrligt morsomt at du er en mor med en søn der vil spille counter-strike og samtidig bruger udtrykkende "uhyre" også efterfulgt af "specs" - specs er nok et rimelig branche/nørd specifikt udtryk og de færreste mødre med unger på 12 der spiller counterstrike bruger den slags udtryk.
En anden måde at få lidt reklame på kunne være et indlæg under tilbuds fora'et - det virker lidt mere reelt.
Bliv gratis medlem