Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Importtold - kan afsender betale?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Hørning
Tilmeldt 11. Oct 12
Indlæg ialt: 107
Fra  authentic.dk Skrevet kl. 14:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Min ene leverandør begynder at dropshippe fra Hong Kong i stedet for England.

Jeg er importørregistreret og på SKAT's sikkerhedsstillelsesordning.

To spørgsmål:

1. Hvis de sender en vare direkte til mig via DHL, hvad skal jeg så gøre/hvor jeg skal angive, hvad varen er, så toldsatsen kan blive beregnet korrekt og DHL ikke begynder at opkræve told?

2. Hvad vil der ske, hvis de sender direkte til min kunde i Danmark mht. told/moms?
Hvis min kunde vil blive opkrævet told og moms, dur den dropshippingmodel ikke.

3. Leverandøren siger, at "... we undertake the customs to every end consumers. Consumers would not take any customs." Kan det virkelig lade sig gøre, så pakken bare kan sejle hele vejen igennem enden til mig eller til min modtager? Det lyder ikke muligt i mine ører.

Mvh

Kenneth

EDIT: Har forsøgt at flytte kategori men uden held.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 10:50
Hvor mange stjerner giver du? :

1)  Ud fra fakturaen vil DHL vide at varen er til et firma. De vil så tariffere varen dvs. angive den varekode som de mener er korrekt - vær dog opmærksom på at de tit kommer til at bruge en forkert varekode,  Det er dig som importør der er ansvarlig for at bruge den rigtige varekode. Få din leverandør til at skrive den/ dem på fakturaen.

2)

Sendes  der direkte til din kunde vil de normalt blive opkrævet told og moms.  Dog kan du godt sende til kunder i DK  hvor du bliver afregnet told og moms såfrem dit firma fremgår af fakturaen.  Tal med DHL om den mulighed.

3)

Leverandører siger så meget!  personligt tror jeg ikke på de kan håndtere det, men spørg dem hvordan de vil håndtere told og hvad så med momsen ?

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

2)

Sendes  der direkte til din kunde vil de normalt blive opkrævet told og moms.  Dog kan du godt sende til kunder i DK  hvor du bliver afregnet told og moms såfrem dit firma fremgår af fakturaen.  Tal med DHL om den mulighed.

3)

Leverandører siger så meget!  personligt tror jeg ikke på de kan håndtere det, men spørg dem hvordan de vil håndtere told og hvad så med momsen ?

2)

ganske godt for mange dropshippere hvis f.eks DHL kan levere fra Kina direkte til kunder men sende told og moms til firmaet, hvis deres navn er med på faktura. Omvendt kunne man tro, det ville være relativt dyrt, for selv om DHL jo ikke direkte tager fortoldningsgebyr, så det jo ligge i samlet pakkepris, da DHL ved ikke arbejder uden at ville have lidt for det? Kender du noget til priser i sådanne fald, for måske relativt mange små pakkker?

3) 

Ja her kan jeg heller ikke se hvordan de vil håndtere momsen på andet vis, end man må have det firma der er CVR modtager til at bogføre og angive den, netop fordi den jo ikke betales men er en bogføring hos modtager som bogfører ud fra varepris+fragt+told - og - ud fra fortoldningen der modtages hvor importmoms fremgår.

Trådstarter kan endeligt melde tilbage hvis 2 og 3 løses, da mange andre er interesserede tror jeg

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 13:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Omvendt kunne man tro, det ville være relativt dyrt, for selv om DHL jo ikke direkte tager fortoldningsgebyr, så det jo ligge i samlet pakkepris, da DHL ved ikke arbejder uden at ville have lidt for det? Kender du noget til priser i sådanne fald, for måske relativt mange små pakkker?

Arbejdet for DHL er jo helt det samme, så det koster ikke ekstra for den service. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Er arbejdet slet ikke større for DHL ved f.eks 100 små pakker der rammer tolden måske fordelt over 8 dage, end for EN pakke der rammer ? (kender intet til deres arbejdsmetode synes bare det må lyde af mere)

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 16:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Er arbejdet slet ikke større for DHL ved f.eks 100 små pakker der rammer tolden måske fordelt over 8 dage, end for EN pakke der rammer

Jo men det afspejles jo også i prisen af pakken.  En lille pakke er har en højere kg pris end stor pakke.  f.eks betaler jeg til USA :  1kg: 201 DKK   10kg: 485 DKK

Fra Hørning
Tilmeldt 11. Oct 12
Indlæg ialt: 107
Fra  authentic.dk Skrevet kl. 09:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Jeg kan godt give en update, men jeg har ikke haft en konkret pakke endnu at vurdere ud fra.

Sælger betaler al told, skriver leverandøren. I det her tilfælde er det ure, hvor tolden altid er 6,- (medmindre uret er meget billigt), så det kan de måske håndtere overfor DHL (og tilbyde at betale, da beløbet er meget lille ift. varens pris).

Mht. moms, så sender de varen til kunden og regningen til mig, så i det her tilfælde laver jeg vel blot posteringen som normalt ved køb uden for EU?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 11:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kenneth:
Mht. moms, så sender de varen til kunden og regningen til mig, så i det her tilfælde laver jeg vel blot posteringen som normalt ved køb uden for EU?

Hvem er det så SKAT skal opkræve momsen hos?

Har du prøvet at drøfte hele senariet med DHL´s toldafdeling - om det overhoved kan lade sig gøre?

Fra Hørning
Tilmeldt 11. Oct 12
Indlæg ialt: 107
Fra  authentic.dk Skrevet kl. 14:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Den opkræver de vel ved mig, I og med jeg fakturerer kunden og indberetter moms, eller har jeg misforstået noget?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:41
Hvor mange stjerner giver du? :

ved din import fra uden for EU skal være momsregisteret og så angives importmoms af dig ja. Du skal så have en importspecifikation for at bogføre beløbet korrekt (du kan i alle regnskabsprogrammer bogføre automatisk MEN du skal også i alle fald afstemme med faktiske tal fra specifikationen da de IKKE svarer 100% til 25 % på beløbet da det er beløbet + told og fragt og efter toldkursvaluta mæssigt)

Hvis du kan få DHL til at betale din told og give dig en specifikation over importmomsen, og så levere til din kunde er det fint, men det er nok ret tvivlsomt om du kan det

Den moms du taler om er nok den fra dig til din kunde http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/moms-ved-import.html 

Gør som Ravn foreslår, hør DHL om det overhovedet er sådan, at de vil stå for momsen og give dig importmomsspecifikation og så levere til din kunde direkte, mod en eller anden pris til dig, det er meget tvivlsomt tror jeg.

Som udgangspunkt fungerer dropshipping fra uden for EU ikke ret godt http://johnhannover.blogspot.dk/2016/02/dropshipping.html 

vh John H 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)