Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fragt fra Indien, hvordan?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Jan 16
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 11:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen.

Jeg er ved at købe mine første varer hjem fra Indien, men jeg må indrømme at jeg synes det er lidt svært at finde rundt i. Der er tale om en relativt lille forsendelse, som hverken burde fylde eller veje meget.

Jeg kan ikke lige gennemskue hvordan jeg skal få varerne fra Indien og til Danmark? Skal jeg selv arrangere fragten videre fra havnen gennem en speditør (DHL, UPS osv.), eller gør sælger det, og så betaler jeg 'bare'? Det skal siges at varerne købes gennem alibaba.com.

Hvis jeg selv skal arrangere fragten, er det så 'bare' at tage fat i en af speditørerne og fortælle dem at jeg har en pakke i en indisk havn, som jeg gerne vil have hjem til mig?

Jeg håber nogle kan hjælpe mig og skære det lidt ud i pap, for mine drømme om at starte virksomhed går altid i stå ved shipping :-)

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12914
Skrevet kl. 11:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mathilde

Mindre pakker mht. vægt / Volumen  vil kun kunne betale sig at få hjem med et kurerfirma.  har du en større mængde gods kan Almindeligt luftfragt eller Søfragt komme på tale. Søfragt er billigt men du skal have ca. 1.000 kg eller min 1 kubikmeter gods. 

Det bedste er i første omgang at spørge din leverør om en pris på forsendelse med et kurerfirma, ofte har leverandøren en god aftale med et kurerfirma. Alternativt kan du selv få en speditør til at afhente pakken hos din producent/ leverandør.

I øvrigt er det vigtigt at du er importør registreret hos SKAT

Spørg endelig hvis du har vil have noget uddybet.  Du kan også sende en privat besked.

Hilsen

Ravn

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)