|
Hej Jeg har en hjemmeside, i forbindelse med hvilket jeg har fået en del henvendelser fra internationale virksomheder. De vil i bund og grund få reklame i form af, f.eks. links, firma-beskrivelse, osv. Jeg har derfor besluttet, at begynde med at tilbyde den slags ydelser og opkræve virksomhederne for dem. Jeg så i en anden tråd, at det var fint, at man ikke var moms- eller CVR-registreret, hvis man ikke forventer indtægter over 50.000 på et år - og det forventer jeg i øjeblikket ikke. Men tråden omtalte kun danske indtægter. Hvordan gør man med registrering af indtægter fra udlandet? Skal jeg måske selv stå for indberetning til SKAT og hvordan gør jeg så? Jeg vil også lige høre, hvordan jeg gør med regnskab og faktura, altså skal jeg til at føre "professionelt" regnskab fra første krone, jeg tjener, eller er det OK at lade være, så længe jeg har styr på tallene/er under de 50.000 om året? Sidst men ikke mindst, må man opgive CPR nummer i stedet for CVR i international sammenhæng, når man nu ikke har CVR? |
Du skal jo føre regnskab- uanset du ser det som proff eller ikke - men fuld regnskab med alle regninger gemt 5 år osv helt uanset du har cvr eller cpr. De eneste forskelle er - om du skal have moms med. Selve regnskabet og indberetning til skat - og den skat du skal betale - er helt ens
vh John Hannover
Bliv gratis medlem