Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ungarbejde søges.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Jan 08
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 18:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Først vil jeg gerne lige sige undskyld hvis det ikke er meningen at søge arbejde på denne side/forum. Jeg har nu været overalt på nettet, spurgt de fleste steder i Århus og har stadig intet arbejde.

Men til det vigtige. Jeg er en 15 årig dreng der søger ungarbejde/fritidsjob i Århus eller tæt på (bor selv i Viby lige uden for Århus). Er meget udadvendt, rar og effektiv. Glad for arbejde hvis det er ordentligt.  Hvilken slags arbejde det er er ikke alt for vigtigt, men hvis der skal løftes lidt eller snakkes lidt med kunder eller andre mennesker er det da et plus. Løn kan diskuteres, men skal helst være over minimum.

Hvis det ikke er nok information om mig selv så kontakt mig her på forummet eller på nikolaj79@hotmail.com

Så, hvis du har et lille privat erhverv som der skal bruge lidt hjælp til alt det løse eller du har noget lidt større der skal bruge noget rengøring eller andet, så smid da lige en besked.   (Mail er nikolaj79@hotmail.com)

Fra Randers
Tilmeldt 4. Jun 07
Indlæg ialt: 797
Skrevet kl. 19:34
Tilmeldt 18. Dec 07
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 19:44

Hey Nikolaj

Bliv IVÆRKSÆTTER !!!!!!!!!!!!!!!

Start med at sælge lemonade på gaden, og arbejd dig så langsomt op igennem systemet, og inden du ved af det er du verdenshersker eller den samme bebumsede teenager du var da du startede

Fra Munklinde, Ikast
Tilmeldt 6. Aug 07
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 20:27

Hej NikolajBM

Det lyder nærmest utroligt, at der ikke skulle være et job til en frisk ung mand i Århus Smile

Jeg tænker på om du mon har søgt de rigtige steder? Og hvordan du mon har grebet din jobsøgning an? Men jeg vil da gerne give dig et par fif med på vejen.

• Det første du skal være opmærksom på er lovgivningen. Du skriver, at du er 15 år, men du skriver ikke hvilken klasse du går i. Det er temmelig vigtigt, fordi man ifølge lovgivningen, højest må arbejde op til 2 timer dagligt, på skoledage, hvis man ikke har afsluttet 9. klasse. Det betyder, at hvis du ikke har afsluttet 9. klasse, er der mange virksomheder der ikke ønsker at ansætte dig, fordi de hellere vil have en person der kommer 2 x 4 timer om ugen, end 4 x 2 timer om ugen.  Dette er især gældende i mange supermarkeder. - Så hvis du ikke er færdig med 9. kl. skal du ud og lede efter virksomheder, der kan bruge en person 2 timer dagligt (f.eks. som fejedreng på en fabrik) eller virksomhed der kan bruge en til at arbejde i weekenden.
  • Mange arbejdspladser benytter desuden maskiner der ikke må betjenes af unge under 16 år.
  • Du skriver at du har søgt jobs på internettet. Det er der RIGTIG mange der gør, så du skal ud og præsentere dig selv for abrejdsgiverene og det virker bedst, hvis du er forberedt og har en skriftlig ansøgning med, som du kan aflevere. - Det kan godt være at der ikke er et job lige nu, men når de mangler en næste gang, har de jo din ansøgning liggende.
  • En af de mest effektive måder at finde job på, er via dit netværk. Det betyder, at du skal fortælle ALLE (familie, venner, skolelærere, naboer, din fodboldtræner osv. osv.) du kender, at du gerne vil have et job, på den måde kan det være, at de kommer i tanke om dig, når der pludselig er et ledig job, der hvor de selv arbejder.
  • Endelig skal du huske at det er vigtigt, hvordan du opfører dig og ser ud, når du møder op i virksomhederne. De fleste steder, er det en god ide at møde op i andet end hængerøvsbukser og piercinger. Husk at du skal udstråle energi, så ikke nogetr med at komme daskende. Sluk mobilen og lad være med at stinke af smøger.

Jeg håber at det kan være til lidt hjælp, ellers må du endelig spørge.

/skou

Tilmeldt 21. Jan 08
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 21:00

Jeg har skam tjekket de 3 sider. Intet resultat, ungarbejde bliver taget rimeligt hurtigt på nettet efter hvad jeg har set.

Iværksætter har jeg skænket en tanke, men den gav jeg hurtigt op. Ikke rigtig lige hvad jeg har lyst til lige nu selvom min onkel gjorde det samme. Han har en webshop nu some tjener rimeligt godt.

Og skou, ja det lyder utroligt, men når jeg møder op de steder der ligner de godt kunne bruge en hånd siger de altid de allerede har for mange ansatte -hvilket er sandt. Har fortalt alle i min familie at jeg rigtig gerne vil have et arbejde og hvis de snubler over et skal de lige ringe. Kunne godt tænke mig at arbejde med min far i et ventilations firma, men der er en lov om, hvor meget jeg må løfte. Og det med opførsel og hvordan man ser ud er jeg meget klar over. Prøvede at ansøge job i en tøjbutik i et par hængerøvs bukser og en gammel T-shirt, der helt ærligt ikke så helt OK ud, gik heller ikke særligt godt.  

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)