Hejsa Jeg skal til at sælge parfumer m.m. men på grund af at levandørerne/distributørerne af de kendte mærker (Hugo Boss, CK osv) i Dk ikke leverer til webshops må jeg finde andre leverandører uden for DK. Er det ulovligt at importere fra andre leverandører udenfor DK? Selvfølgelig er produkterne originale produkter. |
Hej
Der er sandsynligvis nogle danske distributører, som har eneret på at fordele produkterne til markedet, så du skal ud i noget parallelimport fra en anden udenlandsk grossist, som er villig til at sælge til dig, men det vil nok ikke gå upåtalt hen og du skal tænke dig om for ikke at havne i en sag. Du skal nok have fat i en advokat, som kan råde dig.
Find evt ud af lidt om parallelimport ved at søge på nettet. Så finder du nok ud af hvor lovligt det er.
Personligt er det ikke noget jeg støtter - det er lidt dårlig moral. Dog finder jeg det lidt urimeligt at nogle distributører bevidst udelukker nogle fra markedet, så man kan jo sige at de selv beder om det. Det er vist heller ikke helt lovligt at udelukke nogen fra at købe et produkt. Men igen, jeg kender ikke de juridiske detaljer. Men jeg bør måske læse lidt på teksten da jeg selv er importør/distributør af plejeprodukter.
mvh
Heine