Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp Skat til at blive bedre!

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Ringsted
Tilmeldt 15. Oct 09
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 20:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, man tror det er løgn. Men Skat har et panel for erhvervsdrivende. de vil gerne høre vores mening i ny og næ.

Har du en mening om Skat, og forslag til hvordan Skat kan blive bedre (udover ved at blive afskaffet!), så meld dig til her: http://skat.dk/SKAT.aspx?oId=678

Der er også et panel for borgere.

/Timo

Tilmeldt 12. Jan 16
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 22:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Gad vide hvor lang tid der går før de bruger endnu flere ressourcer på at fortælle os de gode ideer ikke kan lade sig gøre Skype-BigSmile

Som freelancer synes jeg generelt SKAT bør være simplere. SKAT er for ufleksibelt, og det dræber innovationen hos virksomheder som f.eks Uber, Autotilbud.dk, Gomore.dk og endnu slemmere står det til hos de helt små, som ikke har ressourcer til professionel hjælp.

...Jeg kunne skrive en mindre roman om SKAT, men så længe den rådne kultur får lov at regere, er der ingen mængder af forslag som kan ændre noget som helst på deres ruin... 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12652
Skrevet kl. 23:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

ChristofferKaspersen:
SKAT er for ufleksibelt, og det dræber innovationen hos virksomheder som f.eks Uber

Sikke da nogen vrøvl du skriver. Uber overtrådte taxi lovgivningen hvilket ikke har meget med SKAT at gøre.

Tilmeldt 20. Mar 16
Indlæg ialt: 64
Skrevet kl. 23:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Er gomore blevet dræbt af skat... Det har jeg sgu ikke lige hørt om før...

RIP gomore.. 😀😀



Tilmeldt 16. Jan 09
Indlæg ialt: 503
Skrevet kl. 00:38
Hvor mange stjerner giver du? :

"Som freelancer synes jeg generelt SKAT bør være simplere. SKAT er for ufleksibelt, og det dræber innovationen hos virksomheder som f.eks Uber, Autotilbud.dk, Gomore.dk og endnu slemmere står det til hos de helt små, som ikke har ressourcer til professionel hjælp.

...Jeg kunne skrive en mindre roman om SKAT, men så længe den rådne kultur får lov at regere, er der ingen mængder af forslag som kan ændre noget som helst på deres ruin... "

Øh...
Skat er en myndighed. De skal forvalte den lovgivning som Folketinget har vedtaget.
Og de skal behandle alle lige.

Det giver jo ikke ret meget spillerum til fleksibilitet.

Vær opmærksom på at de råd som myndigheden Skat beder om, er nogen der er relevante inden for lovens rammer.

Hvis du er utilfreds med noget vedrørende lovgivning, så er det presse, debatsider og politikere du skal henvende dig til.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig med Wcon - og i virkeligheden synes jeg det er ret underligt at skat beder om den hjælp. Lidt som et hotel der beder om kunders råd - men skat - de administrerer jo en lovgivning som de ikke selv som sådan har spor indflydelse på, og alle her, og givet også i råd til skat, vil sikkert gå efter - nedsat selskabsskat - lettere regler - osv Alt sammen ting skat ingen som helst indflydelse har på

Skat har været udsat for elendig politisk ledelse fra noget nær alle kanter men stadigt må der vel sidde ledere (tidligere måske) i skat og føle sig rigtigt skidt til mode over, at de ikke højt og tydeligt råbte op om, at ejendomsvurderinger sejlede, inddrivning slet ikke fungerede, kontrol ikke fungerede osv.

Skiftende regeringer - med venstre vel som hovedansvarligt, har troet på at ny IT nok løste alt og har samtidigt ment, at skat skulle blande sig udenom mest muligt (helt forbudt er det da hvis skat skulle gå ind i en privat have for at checke nogle udenlandske sort arbejdere - privatlivets fred var da vigtigst) Ren signal politik af værste skuffe.

Nu sejler boligskat (nok også vanskeligt at få til at ramme præcist vil jeg gi dem) - inddrivning af manglende skatter - manglende børnepenge - SU gæld osv - som ligger under skat, er sat nærmest i stå. Der tales om 2019 før mange af tingene inddrives - forældelse har måtte ændres.

Politikere OG skats ledelse har fejlet big time - og en kommission som kommer at koste voldsomt mange mio kr - retter næppe op på noget fremadrettet.

Hvad skat så vil have svar på? Kære skat - kunne i overveje at tage telefonen - kunne i svare på kommunikation rimeligt kvikt (min seneste erhvershenvendelse fik svar efter 2,5 måned) osv

Ellers synes jeg faktisk deres guides er klart bedre i dag end tidl

Nå stakkels stakkels skat - men der MÅ sidde ledere - nuværende og mest tidligere,  der har meget røde ører over ikke at have SKREGET op

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)