Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Faktura normer ved handel med udland

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Sep 16
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 14:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg har en ny lille enkeltmandsvirksomhed, hvor jeg ofte har handel med udland (særligt England) da jeg har mange kontakter der.

I forbindelse med betaling oplever jeg, at banken ofte udbyder en VÆSENTLIGT lavere kurs end den egentlige, når jeg bliver betalt af kunden. Eksempelvis har jeg oplevet, at dagens kurs er 8,7 kroner/pund men banken kun har overført til 8,3 kroner/pund. Altså ender jeg med at tabe utroligt mange penge på overførslen. HVER gang. 

Har i nogle gode råd til, hvad man gør i denne situation?

Vil man bare tage mere pr. dag i handel med udlandet?
Eller, vil man sende en faktura i danske kroner, sådan at kunden skal forholde sig til det beløb uanset dagens/bankens valuta?

Jeg har også overvejet at udbyde 2 priser i forbindelse med tilbud: Én, til hvis de overfører via banken (dyre option) og en billigere til hvis de bruger f.eks. TransferWise eller andre nye udbydere.

Jeg har forgæves ledt efter tidligere tråde der kunne svare på dette. Jeg håber på at høre fra andre erfarne brugere, om hvad standarden er, eller om i har fundet nogle gode måder at gøre det på, så man ikke ærgrer sig, hver gang man er blevet betalt.

Mvh,

Sidsel :)

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 15:11
Hvor mange stjerner giver du? :

sidselws:
Har i nogle gode råd til, hvad man gør i denne situation?

Hvis du fakturere i GBP vil jeg tro at det er din bank der omveksler til DKK.  Umiddelbart vil jeg anbefale dig enten at få en valuta konto I engelske pund i din danske bank, dvs. at pengene står på din konto i GBP, så kan du sælge dem når du har lyst. eller vælge at fakturere i Euro og så have en Euro konto i din danske bank. Det er i øvrigt langt billigere at overføre Euro end andre valutaer.  Personlig betaler jeg 10 DKK for en Euro overførsel, men 40 DKK for en pund overførsel.  Fordelen for dig er at Euro ikke svinger noget særligt i kurs for dig som sælger.

Har du udgifter til varekøbe I Pund eller Euro?

 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)