Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af tøj fra udlandet

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Mar 11
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 08:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej folkens 

Jeg overvejer at starte en mindre virksomhed som sælger en specifik form for tøj, som vil blive importeret fra Asien. Jeg er dog en del i tvivl om det er en dårlig ide, da jeg har rigtig svært ved at teste mine leverandører for kemikalier osv. i tøjet. Store tøjvirksomheder, som Bestseller eller lign. bruger rigtig mange ressourcer på at teste deres leverandører for disse ting, men det er naturligvis ikke noget som jeg har ressourcer til. Min frygt går selvfølgelig på at min produkter skulle indeholde stoffer som kunne skade mine kunder, som derefter vil komme efter mig. 

Er der nogen som har erfaringer indenfor dette område og kan kommentere på om jeg bør frygte dette? 

På forhånd tak.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12910
Skrevet kl. 09:13
Hvor mange stjerner giver du? :

LapLap:

Min frygt går selvfølgelig på at min produkter skulle indeholde stoffer som kunne skade mine kunder, som derefter vil komme efter mig. 

Er der nogen som har erfaringer indenfor dette område og kan kommentere på om jeg bør frygte dette? 

Det er typisk myndighederne der laver kontrol tests af tekstiler på det danske marked.  Naturligvis bør du overveje hvad de økonomiske konsekvensen vil være for dig hvis du får salgsforbud på en importeret vare.   Selv firmaer som Best Seller bliver fra tid til anden taget i at sælge produkter med ulovlige kemikalier, det viser jo at for selv store firmaer kan det være svært at holde styr på  hele processen.

http://politiken.dk/forbrugogliv/sundhedogmotion/art5024741/Bestseller-finder-igen-kr%C3%A6ftfremkaldende-stoffer-i-t%C3%B8jet

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)