Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

AKTIER VS EJENDOM

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)
Tilmeldt 23. May 16
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 07:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg har 100.000 som jeg gerne vil have til at rulle lidt

Det jeg allerhelst ville var udlejning af ejendom, men der skal lidt mere til for at komme igang..

Så har jeg tænkt lidt på aktier. Det har jeg slet ikke nogen som helst forstand på.

jeg kan rigtig godt lige ideen om udbytteaktier, så man engang imellem får en kontantindsprøjtning. Præcis som en ejendom ville give.

Eller skal man finde sig en uvildig investeringsrådgiver, alt ikke en fra en bank som kun vel sælge deres egne vare?

Hvad siger i?

Og PS nogen der har erfaring med finanshuset Fredensborg?

Tilmeldt 23. May 16
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 10:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Nogen med erfaringer, de ku tænke at dele med en spørgende sjæl.

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 16
Indlæg ialt: 87
Fra  PrimoFinans Skrevet kl. 10:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Bogger.

For det første - jeg ser mange tegn på, at der er endnu en finanskrise på vej indenfor relativt nær fremtid. Et år, måske max to.

Tyske storbanker er begyndt at vise alvorlige likviditetsproblemer, USA har fået en præsident som kan påvirke markedets tillid i en uheldig retning, olie- og guldpriserne udviser tendenser som de også gjorde før sidste finanskrise, boligmarkedet er efterhånden så opblæst af gæld, at det ikke kan fortsætte. Og så har jeg 20 andre indikatorer som understøtter min påstand.

Jeg ville ikke købe aktier, medmindre det var for at shorte markedet som helhed. Det er bare det, jeg vil frem til. Og jeg ville også passe på med ejendomme, medmindre du har kig på en udlejningsejendom centralt i Valby eller lignende. Men der rækker dit budget jo ikke helt.

Hvis jeg var dig, og stod med den pose penge, så ville jeg - som du så klogt foreslår - gå til en uvildig investeringsrådgiver. Vær bare opmærksom på, at steder som Finanshuset tager sig grundigt betalt.

Jeg ville kigge på obligationsbaserede produkter sammen med en rådgiver, og så vente med at tage en større risiko, til verdenssituationen ser lidt mere stabil ud.

Men hver sin smag og hver sin risikovillighed. 

Tilmeldt 23. May 16
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 10:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret Christian, dejligt med noget ordentligt feedback.

mine venner kalder mig hr. Livrem og seler. Jeg er ikke super risikovillig :) 

efter det du skriver tror jeg at jeg vil forbi finanshuset og se på løsninger om at få pengene placeret sikkert hvor de kan vokse lidt mens jeg spare mere op og så vente og se, ja de tager sig godt betalt men sikkert godt givet ud for en nybegynder som mig.

Lige et sidste spørgsmål. Har kun lige læst ganske lidt om udbytteaktier, synes ikke der er meget at finde, ideen med at have nogen aktier der engang udbetaler mig lidt penge tiltaler mig meget.

Kendet du til den slags aktier,

Mvh

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 16
Indlæg ialt: 87
Fra  PrimoFinans Skrevet kl. 11:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, jeg kender godt itl udbytteaktier.

Udbytte er jo noget som vedtages på en generalforsamling, at man frivilligt udbetaler til aktionærerne, alt efter hvor godt det er gået i året.

Det er ikke sådan, at du får et udbytte, uanset hvad der sker. Der kan enten gives ordinært eller ekstraordinært udbytte.

Når du køber obligationer, får du jo også et "udbytte" men i form af en udlodning. Den ved du, kommer. Forskellen er bare, at gevinsten ved aktier kan være større, eftersom risikoen er større.

Og så får du jo ved køb af obligationer del i en virksomheds gæld, og ikke dens forventede overskud. Det betyder, at du står foran i køen, i forhold til aktionærerne, hvis virksomheden går i krise, og der skal tilbagebetales til interessenterne.

Men det er en videnskab, som tager lang tid at sætte sig ind i.

Jeg bifalder din tur til Finanshuset :)

Tilmeldt 20. Feb 15
Indlæg ialt: 108
Skrevet kl. 11:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis du gerne vil investere i aktier, så vil jeg anbefale, at du

1. kontakter en uvildig investeringsrådgiver

eller

2. investerer i investeringsforeninger med lave omkostninger, f.eks.

Sparinvest INDEX Globale Aktier Min. Risiko

En god og billig måde at investere i foreningen er at oprette et aktiedepot på Nordnet.dk og købe investeringsbeviser gennem deres månedsopsparing. Når man køber på denne måde er der ingen købsomkostninger til banken. Investeringsforeningen følger et indeks, som i gennemsnit er steget 7,40% hvert år i de sidste 10 år. Investeringsforeningen udbetaler udbytte, så det er som at have en portefølje med en del udbytteaktier.

Hvis du gerne vil være mere investeret i Danmark, kan du overveje at placere en del af pengene, f.eks. 30%, i Sparinvest INDEX OMX C20 Capped.

PS. Investering i aktier er forbundet med risiko. Tænk dig om. Det er aldrig en god idé at investere i aktier, hvis man skal bruge pengene om kort tid. Folk der investerede i en global investeringsforening lige før finanskrisen måtte vente omkring 5 år før de begyndte at tjene penge på deres investering. Hvis de solgte på det værste tidspunkt havde de et tab på omkring 50 %. 

Tilmeldt 23. May 16
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 11:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for et godt svar rasco det gav lidt at tænke på :) 

Jeg må se hvad det blir til, men foreløbig tak

Tilmeldt 23. May 16
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 11:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder også interesant med obligationer, jeg er i bund og grund bare interesse i sikkert at placer min penge og samtidig få lidt flere, og en højrente konto giver jo ikke engang 1procenter mere. 

tak for de gode svar

Fra Hellerup
Tilmeldt 21. Oct 15
Indlæg ialt: 619
Fra  jur.afd.dk ApS Skrevet kl. 14:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Finanshuset ejes af investeringsrådgiver Kim Valentin.

Inden du når at tjene det hjem rådgivningen koster, er der gået for lang tid efter min opfattelse og rådgivningen der på investering af kr. 100.000 er ikke bedre end den du har fået her.

Nordnet er en rigtig god ide fordi omkostningerne er små. Igennem Nordnet kan du for eks. købe den bedst forrentede investeringsforening, Fundamental.

I øvrigt er ideen netop med at købe aktier, at de giver udbytte, men det kan være et lotteri om man vinder eller taber. 

juridiskafdeling.eu v/pens. advokat og erhvervsmægler yder

retshjælp og alle former for juridisk rådgivning til erhverv. Se mere på www.juridiskafdeling.eu

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 16
Indlæg ialt: 87
Fra  PrimoFinans Skrevet kl. 15:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jørgen -

Hvordan kan du finde på at sige til én, som ikke kender forskel på obligationer og aktier, at Nordnet er en god idé ? Det er da komplet vildledning.

Vedkommende risikerer (med overvejende sandsynlighed) at placere 100.000 kr. i en tombola med tab til følge.

Og nej - pointen med at købe aktier er ikke pr. definition at få udbytte. Det er at opnå en langsigtet kursgevinst.

Du siger i forlængelse af dette, at det er et lotteri vedr. udbytte, om man vinder eller taber. Tror du ikke, at du blander kursgevinst sammen med udbytte ? Der er en verden til forskel.

Slutteligt - hvis manden går til et sted som Finanshuset for at få rådgivning - hvordan kan du så ud af det blå påstå, at rådgivningen ikke tjener sig ind  ?

Finanshuset koster 0,375% inkl. moms for rådgivning om placcering af de første kr. 2 mio. Det er 375 kr. oveni timeprisen. En times rådgivning ville kunne gøre det i dette tilfælde.

Hvad hvis spørgeren går direkte ind på Nordnet og sætter 10.000 på Novo, 10.000 på TDC, 50.000 i APM og 20.000 på DONG ? Som langt de fleste liguster-handlere ville gøre ? Det er alle virksomheder, som er i stor risiko for at se nedgangstider. Han kunne stå med en portefølje som var 20.000 værd efter 6 måneder.

Ville det så ikke være bedre, om man betalte et fee for at få en vejledning, som gjorde at der med 60% sikkerhed var opnået en kursgevinst på 10% efter 2 år ? 

Det er skræmmende, at man som bruger på et forum er villig til at sige noget, bare for at sige noget, ind i mellem.

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)