Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

moms ved import og derefter eksport.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Feb 17
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 21:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle

En selvstændig ven uden for EU, overvejer at komme til denmark for at deltage i en messe hvor hun vil sælge produkter som hendes firma producere i udlandet. Efterfølgende vil hun tage de overskydende varer som ikke blev solgt med retur.

Jeg går ud fra hun skal betale moms af varene ved import som derefter vil blive pålagt prisen ved salg, men hvad med de varer som ikke bliver solgt og bliver eksporteret ud af landet igen, kan man forvente refundering af den tidligere betalte moms på de overskydende varer?

Jeg håber i kan give et peg om hvad vi kan forvente eller hvor vi kan finde svar.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:12
Hvor mange stjerner giver du? :

tror du mener told - som hun skal betale ved indrejsen og for at få told tilbage for varer - så mener jeg der skal ligge et Carné eller lignende som betyder at told er klar over at varen helt eller delvist tages ud igen

En speditør kan svare på det - eller måske Ravn byder ind, har er skarp på den del

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12653
Skrevet kl. 23:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Umiddelbart vil jeg tro at varerne kan indføres på et såkaldt ATA-Carnet, men få det bekræftet af SKAT.  Mht. momsen så prøv at spørg hos SKAT, mener der er nogle specielle regler når man skal på salgsmesse Danmark.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Det forsvæver mig at et ATA-Carnet ikke kan bruges til varer som skal sælges, men kun til enheder som skal forlade landet igen.

Foruden evt. told vil det så også kræve en momsregistrering i Danmark, hvis hun sælger direkte fra standen. 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)