Hej allesammen - håber der er en der kan hjælpe mig.
Jeg modtager ca. 5-6 mails hver uge, hvor internationale firmaer bruger min mail adresse til at sende spam mails. Jeg har tidligere læst, at sites kan blive suspenderet på grund af dette. Er der nogen der ved om dette er korrekt - og hvordan man evt. kan forhindre udsendelsen af mails.
Det korte svar: Du har ikke en chance for at gøre noget ved problemet selv.
Det lange svar: Du kan overveje at bruge SPF på dine domæner, så er der en lidt mindre chance for at spammails der ikke er sendt fra de servere du har angivet som afsendere, når gemmen folks spamfiltre, hvor min erfaring er at flere og flere bruger SPF.
Hvis du modtager "delivery failure" mails, der ser ud som om de er sendt fra dit domæne, men hvor modtagerens mailserver returnerer en "delivery failure" mail er der håb (for at du kan undgå at modtage disse mails).
Du skal da som nævnt opsætte en SPF record for dit domæne. Der er da en god chance for at modtagernes mailservere hurtigt fanger at mailen ikke er sendt fra en af dine servere, og afvise mailen uden at maile dig. Men det kan som nævnt af de andre ikke sikre 100% at andre ikke modtager mails som du står som afsender på.
I korte træk er der to afsendere på en mail, en "envelope sender" og en "message sender". SPF recorden hjælper kun på snyd med envelope sender, men det er også denne afsender der gør at man modtager "delivery failure" mails.