Hej kære med-aminoer. Vi står med et produkt jeg skal til at have markedsført og solgt overfor en bred skare af mulige kunder. I denne anledning er der forhandlinger igang med et lokalt marketingsfirma der skal sørge for at få dette produkt solgt til kunderne. "Problemet" er at der nok også kunne tænkes at blive noget kundesupport i forbindelse med opgaven, hvorfor virksomheden ikke er interesseret i en engangsprovision blot ved salget men gerne en løbende provision over den kundeporteføjle de opbygger. Så overvejelserne går efter at outsource al kundekontakt til dette firma, i stedet for kun salgsdelen, men hvordan ville I gribe afregningsmodellen an. Forslag til mulige modeller modtages med kyshånd, ligesom andre meget gerne må lufte deres erfaringer omkring eksterne salgspartnere.
|
Hej Anders
Hvilket produkt drejer det sig om - og er hvad er prisniveauet?
Kunne man forestille sig, at dit eksterne salgsbureau solgte "produktet" for 10.000 kr. og eksempelvis fik 30% i provision. Men dertil selv kunne vælge om man ville sælge en "forsikring" eller måske et "abonnement" med til kr. 299 pr. mdr. Et beløb der går direkte til dit eksterne salgsbureau for support.
Så må du naturligvis lave en aftale der kan opsiges med et fornuftigt varsel for begge parter. Så du kan trække alle dine kunder tilbage eller sælge dem.