Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Model for afregning af marketingsfirma

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 21:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej kære med-aminoer.

Vi står med et produkt jeg skal til at have markedsført og solgt overfor en bred skare af mulige kunder. I denne anledning er der forhandlinger igang med et lokalt marketingsfirma der skal sørge for at få dette produkt solgt til kunderne.

"Problemet" er at der nok også kunne tænkes at blive noget kundesupport i forbindelse med opgaven, hvorfor virksomheden ikke er interesseret i en engangsprovision blot ved salget men gerne en løbende provision over den kundeporteføjle de opbygger.
Men med den løsning er det jo svært at lave en aftale der kan opsiges, hvilket sikkert kan give noget bøvl hvis virksomheden skal sælges. (Produktet skilles nok ud i et selskab for sig selv)

Så overvejelserne går efter at outsource al kundekontakt til dette firma, i stedet for kun salgsdelen, men hvordan ville I gribe afregningsmodellen an.

Forslag til mulige modeller modtages med kyshånd, ligesom andre meget gerne må lufte deres erfaringer omkring eksterne salgspartnere.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Ringsted
Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 383
Skrevet kl. 08:55

Hej Anders

Hvilket produkt drejer det sig om - og er hvad er prisniveauet?

Kunne man forestille sig, at dit eksterne salgsbureau solgte "produktet" for 10.000 kr. og eksempelvis fik 30% i provision. Men dertil selv kunne vælge om man ville sælge en "forsikring" eller måske et "abonnement" med til kr. 299 pr. mdr. Et beløb der går direkte til dit eksterne salgsbureau for support.  

Så må du naturligvis lave en aftale der kan opsiges med et fornuftigt varsel for begge parter. Så du kan trække alle dine kunder tilbage eller sælge dem. 

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 18:01

Det er et stykke hosted software til brug for en nærmere bestemt skare af virksomheder og institutioner, ifølge mine udtræk af erhvervsdata er der ca 1500 potentielle kunder til denne første fase.

Prismæssigt sælges der en årslicens fra 10.000 kroner alt efter antallet af ansatte.

Jeg forventer selv at produktet skal sælges via en direct mail kampagne opfulgt ved telefonisk kontak, jeg ved ikke om det kan betale sig at lave mødebooking for løsninger i dette prisleje, der går hurtigt en god slat penge på transport rundt til kunderne samt provision til mødebookeren osv.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Ringsted
Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 383
Skrevet kl. 09:12

Hej Anders

Vi anbefaler som hovedregel først mødebooking, når prisen overstiger 10.000 kr. Der er naturligvis stor forskel fra opgave til opgave. Men dine omkostninger til bureauet, samt din egen transport og det faktum at man sandsynligvis ikke får ordre på alle møderne gør at omkostningerne kan løbe hurtige end indtægterne.

Dog skal det her nævnes at hvis der er tale om en årslicens, så kunne man måske godt acceptere at bruge ca. 10.000 kr. på at sælge for 10.000 kr i år 1. Da der ikke vil være nær det samme salgsarbejde forbundet med salget i år 2.

Hvis I vælger at sælge det pr. telefon, så tror jeg at jeg vil anbefale jer at præsentere det som en månedslicens (f.eks kr 995) istedet for en årslicens (kr. 10000) - Det vil være meget mere spiseligt for kunden.  

En anden mulighed, som vores kunder ofte får succes med, er at booke online-møder. Der findes lidt forskelligt software til det. Du sparer transporttiden og transportomkostningerne og kan holde langt flere møder pr. dag. Møderne er ikke lige så intense, men kunden får den viden han/hun søger.

Held og lykke med kampagnen. 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)