Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Outsourcing af grafikproduktion til udlandet - told etc. ?

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Fra Gråsten
Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 181
Skrevet kl. 14:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg står muligvis overfor at skulle outsource lidt grafikproduktion - det drejer sig om digitale billeder, 3D modeller, textures etc. Formentlig udenfor EU.

Jeg formoder at der er tale om ydelser?  (Men ikke de såkaldte "elektroniske ydelser", da der er tale om manuel produktion, selvom produktet er digitalt).

Er det nødvendigt med en impørtørregistrering?

Skal jeg tænke på told?

Hvordan bør et bilag/faktura se ud hvis det kommer fra en privatperson? I så fald er der vel tale om honorar, men da det ikke er en dansker med et CPR nummer kan jeg jo ikke indberette betalingen? Kan man i øvrigt regne med at en faktura fra et tredjeland er i orden i forhold til danske regler - og vil det i modsat fald kunne give mig problemer i forhold til fradrag?

Skal det bogføres som en omkostning eller skal det aktiveres? Gør det nogen forskel her om jeg køber grafikken hos et firma eller betaler en privatperson et honorar for at producere det?

Nu er det ikke fordi fradrag er så interessant endnu da jeg ikke tror jeg får indtægter i år, og jo ikke kan fradrage udgifter i hobbyvirksomhed (og da vist heller ikke nedskrive immaterielle anlægsaktiver?) men det er jo meget godt at være forberedt hvis det nu skulle lykkes med lidt crowdfunding som jo er en indtægt.

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)