Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål angående stiftelse af virksomhed som mindreårig.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Jan 17
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 22:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle iværksættere derude,

Mig og en ven står og vil starte et firma, men da vi begge er unnder 18, er det ikke lige til.

Men vi har læst os frem til at vi kan med vores forældre søge om godkendelse fra statsamtet.

Nu er det bare sådan, at vores forældre ikke ønsker at komme i problemer hvis vi kommer til at lave nogle fejl, i virksomheden.

Så spørgsmålet er, kommer vores forældre til at stå til ansvar hvis vi vi gør noget galt?

Håber i kan hjælpe os med vores spørgsmål :) Hvis i har nogle spørgsmål så spørg endelig :)

Mvh Magnus Balslev

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2492
Skrevet kl. 23:07

MagnusBalslev:
Så spørgsmålet er, kommer vores forældre til at stå til ansvar hvis vi vi gør noget galt?

Meget kort; ja det gør de.

Der er svaret på det spørgsmål SÅ mange gange her på Amino.

Prøv at søge i de svar.

Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 23:09

Uden at kende reglerne, så vil jeg mene at dine forældre kommer til at stå til ansvar.

En af grundene til at du som mindreårig ikke kan starte firma, er at du så ikke er gammel nok til at stå til ansvar for dine handlinger. Hvis det så er dine forældre der skriver under, vil jeg mene ansvaret ryger over til dem. Men lad endelig nogle andre lige bekræfte det, da jeg ikke er helt sikker.

- Kim -

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Fra Hellerup
Tilmeldt 21. Oct 15
Indlæg ialt: 620
Fra  jur.afd.dk ApS Skrevet kl. 23:27

Ja jeres forældre kommer til at hæfte for alle jeres handlinger som medfører tab, erstatning eller ligende til 3.diemand.

Den går ikke. I må vente med at starte op til i fylder 18 år, selvom det næsten ikke er til at holde ud.

juridiskafdeling.eu v/pens. advokat og erhvervsmægler yder

retshjælp og alle former for juridisk rådgivning til erhverv. Se mere på www.juridiskafdeling.eu

Tilmeldt 27. Jan 17
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 23:40

Tak for svarene! Det sætter jeg stor pris på :) Så må jeg jo desværre vente et par år endnu :/

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47151
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:49

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)