Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

mistet order

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 20. Jan 08
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 10:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer

Ved nogen af jer om man kan gøre et krav over for en bilforhandler, hvis man har fået repereret sin bil og en måned efter så går den i stykker igen med det samme.

Jeg købte en bil brugt, privat, 4 dage efter røg min turbo og så stod den på værksted i 1½ uge. Nu har jeg så kørt en måned så er den røget igen, og nu har den stået hos dem en uge, og er ikke færdig. Jeg skulle have været ude og aflevere en order på knap 60000, og den er blevet annuleret af kunden fordi jeg ikke kunne holde vores aftale.

Håber nogen kan hjælpe mig.

MVH

Kim Søegaard

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:12

Hej!

Nu er jeg ikke jurist, men tror næppe, at du vil kunne gøre værkstedet ansvarlig for følgevirkninger.

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 20. Jan 08
Skrevet kl. 11:18

Hej

Jeg tror det egentlig heller ikke selv, men man kan jo håbe. Jeg er bare blevet så træt af det hele på grund af sådan noget lort. Det er jo ikke nemt at drive en virksomhed, når man skal holde på værksted.

Når man køber en bil fra 2004 med kun 136000 på klokken regner man jo med at man kunne holde værkstedet væk i et stykke tid.

MVH

Kim Søegaard

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12859
Skrevet kl. 11:25

Kimskubic:

Når man køber en bil fra 2004 med kun 136000 på klokken regner man jo med at man kunne holde værkstedet væk i et stykke tid.

MVH

Kim Søegaard

Det kan du da på ingen måde regne med du aner jo ikke hvor hårdt bilen har været kørt, Det er jo lige netop derfor at FDM f.eks. tilbyder købstjek af brugte biler.

At du mister en ordre på 60.000 kr. fordi din bil er på værksted virker på mig rimeligt amatøragtigt, hvorfor dælen kunne du ikke leje en bil eller finde en anden løsning?

Ravn

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 20. Jan 08
Skrevet kl. 11:40

Det har du helt ret i, men når de montere en ny turbo, og den kun holder 1 måned ( 2354 km ), så har den tidligere kørsel vel ikke noget med det at gøre.

Jeg kunne desværre ikke nå at leje en anden bil, for da jeg ringede til kunden for at fortælle om mit lille uheld, og at jeg ville blive forsinket, annulerede han det hele. Det kan godt være at jeg er amatøragtig, men jeg har ikke råd til at have en reservebil stående, hvis nu den anden skulle gå i stykker.

Tilmeldt 19. Nov 06
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 11:59

Kimskubic:

Det har du helt ret i, men når de montere en ny turbo, og den kun holder 1 måned ( 2354 km ), så har den tidligere kørsel vel ikke noget med det at gøre.

Jeg kunne desværre ikke nå at leje en anden bil, for da jeg ringede til kunden for at fortælle om mit lille uheld, og at jeg ville blive forsinket, annulerede han det hele. Det kan godt være at jeg er amatøragtig, men jeg har ikke råd til at have en reservebil stående, hvis nu den anden skulle gå i stykker.

Der kan sgu være mange faktorer..... dog vil jeg mene at værkstedet burde have garanti på delen/turboen så de også er dækket ind. Men arbejdslønnen hænger du nok på, da du ikke har fået tjekket bilen grundigt inden køb, eller har købt den uden garanti. Sådan er det desværre altid.

Med mindre at fejlen ligger et helt andet sted (som det nok er), nu skal der flere faktore til at en turbo ryger før tid. Men det lugter lidt af, at fejlen ligger et helt andet sted. Oftest kan man via en computere/tester se/tjekke om der nogle parametrer der ikke burde være til stede. Med mindre det er et lille uautoriseret værksted du har brugt.

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 20. Jan 08
Skrevet kl. 15:48

Jo jo, jeg kan da heller ikke brokke mig over første besøg, og gør det heller ikke.

De burde måske kunne ha set det i computeren første gang, hvad der gjorde at olietætningen røg. Men denne gang er det akslen i turboen der er knækket.

Alle service er lavet på autoriseret værksted, og det er også der den holder nu. Nu har jeg været ved at undersøge rundt om på nettet, man kan ikke finde sådan en model uden at der står ny turbo, men det lagde man ikke lige noget i da man købte den.

Tilmeldt 19. Nov 06
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 16:28

Den forstår jeg ikke!?? Hvorfor skal du undersøge? Hvad er det for en bil/turbo??

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 20. Jan 08
Skrevet kl. 17:08

jeg kom bare til at kikke på bilbasen. 9 ud af 10 kassebiler af den typer har fået skiftet turbo, så det er måske en sygdom typen har!!!!!!!

Fra valby
Tilmeldt 29. Nov 06
Indlæg ialt: 112
Skrevet kl. 18:00

Kimskubic:
Jeg kunne desværre ikke nå at leje en anden bil, for da jeg ringede til kunden for at fortælle om mit lille uheld, og at jeg ville blive forsinket, annulerede han det hele.

Måske du ku ha nået det ved at ta en taxa?? Det var nok hvad jeg havde gjort i samme sitiuation, ialtfald prøvet alle mulige løsninger inden jeg havde ringet til kunden..

Men omvendt lyder det nu heller ikke som om din (x)kunde var særligt seriøs hvis han annulerer alt fordi du er lidt forsinket..??

Og for lige at svare på dit spørgsmål tror jeg bestemt ikke du kan holde nogen anden end dig selv ansvarlig i denne sag.. Ta det som lidt dyre lærepenge..

Mvh Mads..

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)