Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til købs kvitteringer til moms regnskab Norge

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Dec 10
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 18:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Min makker og mig som er Danskere, har et Norsk AS selvskab i Oslo.

Moms skal indberettes hver anden måned i Norge, samme princip med 25 % for det meste men 15% for mad og drikke og samt nogle småting er 10% på.

Men da vi ikke bor i Norge men pendel og bor på hotel så betaler vores virksomhed for alt hvad vi spiser/ drikker, transport, hotel mm.Problemet er at jeg skal printe vores kontoudtog og finde hver og en kvittering for alt hvad der er købt, (som alle andre.)

Ligge dem i rækkefølge, skrive dato, pris og hvad det er og scanne med mobilen til et regnskabs program vores "regnskabsføre" så derefter bruger en del tid og penge på hver 2. måned også.

Jeg syntes simpelthen det er så bøvlet og jeg er så træt af det hver gang.

Er det muligt og have et andet hævekort til sådan og ligge pengene ud hver måned også afregne med et total beløb eller sådan??

Der må også være andre der sidder med det samme trælse job.

Ved godt jeg bare kunne give alle kvitteringer til bogholderen/ regnskabsføreren i en bærepose, men med de priser de kører med i Norge er det ikke aktuelt..

Det drejer sig vel om 60-90 bilag hver måned lige pt.

Feks. hvis vi køber noget for 100 Nok, så vil det koste os ca 50 Nok for det bilag ekstra og blive bogført, har vi regnet ud. Samt mit "bøvl" oveni.

På forhånd tak.Smile

Det giver en en del kvitteringer

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47178
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:22

For momsen skal I have et bilag for at alt  hvert køb. OM I feks har fuldt momsfradrag for ex mad osv  ved jeg ikke. I DK har man det ikke

I kan gå slå bilag sammen, men der skal være enkeltstående bilag der viser moms osv for hver transaktion¨vh john

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 16
Indlæg ialt: 87
Fra  PrimoFinans Skrevet kl. 06:20

Ellers er det muligt at få hvert et First Card Corporate gennem Nordea. Det kan I prøve at undersøge..

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47178
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:47

Christian C.:

Ellers er det muligt at få hvert et First Card Corporate gennem Nordea. Det kan I prøve at undersøge..

som jo ikke ændrer ved, at man skal bogføre på datoen for bilaget/købet. Man må jo ikke bare bogføre alene efter first card som jo f-eks ikke viser moms på de enkelte bilag og jo slet ikke kun på datoen pengene trækkes i banken på first card, som kan være gal momsperiode og sågar år

Her skal man så have en kontor for "first card" og bogføre på den på datoen og så bogføre fra first card til kredit bank når pengene en gang måneden efter trækkes

vh John Hannover

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 16
Indlæg ialt: 87
Fra  PrimoFinans Skrevet kl. 11:26

God pointe John

Tilmeldt 15. Dec 10
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 23:44

Tak for svar.

Nej der er vel ingen anden vej frem end at jeg skal sidde og få styr på alle bilagene også scanne og sende.

Jeg bruger en app der hedder scannable på min iphone hvor jeg så scanner hver og en kvittering til regnskabsfører hver anden måned.

Men i løbet af en normal dag så kan jeg have 5-10 kvitteringer i lommen som er godt krøllet sammen også.

Findes der ikke noget smart til og håndtere løse kviteringer?

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 09:27

flying:

Tak for svar.

Nej der er vel ingen anden vej frem end at jeg skal sidde og få styr på alle bilagene også scanne og sende.

Jeg bruger en app der hedder scannable på min iphone hvor jeg så scanner hver og en kvittering til regnskabsfører hver anden måned.

Men i løbet af en normal dag så kan jeg have 5-10 kvitteringer i lommen som er godt krøllet sammen også.

Findes der ikke noget smart til og håndtere løse kviteringer?

Du kan jo evt. overveje at oprette en særskilt e-mail konto og så scanne dine bilag løbende og sende til denne (eller gemme dem i en fil server i skyen fx. Onedrive eller noget tilsvarende). Afhængigt af jeres bogføringsprogram findes der også en lang række af apps som kan dette direkte til programmer som fx. E-conomic mv.

Statsautoriseret revisor - København

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)