Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gode råd ønskes - Hvor finder jeg en salgspartner

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Fra Roskilde
Tilmeldt 19. Jan 08
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 00:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har udviklet et stykke software til brug i den grafiske brance, trykkerier, reklamebureauer og "in-house produktion". Systemet er udviklet med sparring fra 3 grafiske virksomheder, som nu også anvender mit software. (Bl.a.et af Sverige's største trykkerier samt 2 i DK)

Systemet er serverbaseret på den måde, at kunderne (de fremtidige) skal bruge det som en ASP ydelse (Applikation Service Provider), altså hvor min virksomhed drifter et datacenter hvor de så betaler en månedlig leje for at få en vis mængde plads etc..
Modellen er ganske udbredt i branchen - alternativet er en stor investering samt drift af systemer som de færreste små virksomheder har erfaring/lyst til at drifte.

Det jeg søger er gode råd til hvordan jeg finder nogle salgspartnere ?? Mit ønske er i virkeligheden at have en "ekstern salgsdirektør" - altså et samarbejde med en virksomhed som for en %-del af omsætningen de skaber, finder og udvikler salgskanaler samt "holder dem til ilden"

Ifølge Experian (KOB) er der et kundegrundlag (trykkerier + reklamebureauer) med en fornuftig omsætning eller mere, på mindst 6.000 virksomheder. Dertil kommer evt. andre brancher, medico, emballage etc. som også vil kunne få stor gavn af systemet. Der skulle altså være nok at tage af.
Jeg ved bare af erfaring, at jeg ikke er manden der kan eller vil være salgsdirektør, jeg mangler salgsgenet - vil også hellere være produktudvikler og ole-opfinder.

Hvor går man hen ?? Jeg sad og læste på Connect Denmark, men de er mere omkring funding o.s.v.

Systemet udlejes (ASP) for 1.695,- pr. måned for den mindste løsning. (den vil være rigeligt for 80% af kunderne) - hvor stor procentdel skal jeg mon forvente der ryger til salgskanalen ?

Med ønsket om en fortsat god weekend - God nat Sleep
Mark

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)