Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Langsom computer? Jeg hjælper iværksættere spare dyrbar tid

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan du klare Debian Linux?

Fra Århus
Tilmeldt 1. May 06
Indlæg ialt: 550
Fra  Webdesigner.dk Skrevet kl. 17:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu ved jeg godt det er en gammel tråd, men jeg kan anbefale at skifte over til SSD (Solid State Disk).

1) Køb først en SSD, jeg kører selv med en Samsung på 250GB

2) Slet så spil (og evt. de største programmer) på dit C: drev, således at alle filerne samlet ikke flyder mere, end der er plads til på din nye SSD.  - Måske er dette slet ikke nødvendigt for dig, hvis du har spil osv. liggende på et anden HDD.

3) Lav nu en klon af din gamle HD over på SSD'en, der findes mange gratis programmer til dette.

4) Efter din gamle HDD er klonet skifter du blot kablet over, smider din Windows DVD (eller flash drive) i under opstart og vælger "repair your computer". Herved bliver boot sektoren fixet og du kan nu boote på din nye SDD.

Slut med at vente på langsom opstart, du skal ikke installere alle dine drive og programmer igen og alle indstillinger er selvfølgelig de samme. Samlet tog processen herover mig en time fra start til slut.

Min stationære starter nu på 30 sek, i stedet for 10 min og jeg skal ikke vente på programmer der starter op. Jeg har nu kørt med samme windows installation over 7 år - før SSD var denne computer mega sløv og træls at arbejde på. Nu er den hurtigere, end da den var helt ny. :-D

Lav din egen hjemmeside med WordPress.
Lær hvordan du opretter en WordPress hjemmeside, markedsfører online & meget mere...

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)