Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

PMV - import eller ikke import ?

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12653
Skrevet kl. 07:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Søren P:
Med mindre der er nogen der kan komme med en helt soleklar forklaring. 

Du har du jo fået tidligere.

Varen købes DDP hvilket vil sige at du køber indfortoldet! 

Fra Københavvn
Tilmeldt 14. Oct 09
Indlæg ialt: 43
Fra  SHOPUSA.com Skrevet kl. 08:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Hej Søren, der er også en helt anden løsning. Du handler direkte med den amerikanske leverandør af varerne og får en shipping firma som shopusa.dk til at stå for hele logistikken og indfortoldningen til SKAT. ShopUSA udarbejder så en importspecifikation på dine indkøb hvor den danske importmoms fremgår. Du er mere end velkommen til at kontakte mig direkte på dk@shopusa.com eller 70345036 og jeg forklare nærmere om det logistikken. Vh Michael, ShopUSA

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:12
Hvor mange stjerner giver du? :

SHOPUSA:

Hej Søren, der er også en helt anden løsning. Du handler direkte med den amerikanske leverandør af varerne og får en shipping firma som shopusa.dk til at stå for hele logistikken og indfortoldningen til SKAT. ShopUSA udarbejder så en importspecifikation på dine indkøb hvor den danske importmoms fremgår. Du er mere end velkommen til at kontakte mig direkte på dk@shopusa.com eller 70345036 og jeg forklare nærmere om det logistikken. Vh Michael, ShopUSA

Ikke mig der gav 1 stjerne for forsøget men jeg tror heller ikke på den. Metoden duer fint for private -  men jeg tror stadigt ikke den er lovlig for et PMV som netop ikke må importere fra uden for EU fordi det ikke kan importregistreres. Importregistrering er krav for al erhvervsmæssig import
Problemet er ikke momsen som de jo skal betale som ikke momsregistreret, problemet er manglende importregistrering der gør erhvervsmæssig import ulovligt

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 11:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Søren P:

Jeg tror jeg holder mig fra at købe noget derfra, da det er for uigennemskueligt for mig...Med mindre der er nogen der kan komme med en helt soleklar forklaring. 

mvh

Søren P

For at gøre det helt klart skal der kigges i lovgivningen!

Om Fiscal Solutions Denmark Aps er et administrationsfirma er i princippet fuldstændig irrelevant, der kan som udgangspunkt i forhold til momslovgivning ikke pålægges en faktura dansk moms med mindre den også afsendes fra DK. Så alt andet lige må varen være inden for den ydre toldmur, som kræver importregistrering.

At en udenlandsk leverandør etablerer en virksomhed i DK er jo netop med det formål at du ikke skal spekulere på hverken fortoldning, grænseoverskridende moms, importregistrering m.m.

 

 

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)