Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import af vare fra USA - fortoldning?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle aminoer.

Jeg vil høre hvad andre oplever iht import af vare fra USA.

hver gang jeg bestiller vare ab fabrik i usa på produkter til videresalg i min butik, hænger de fast i tolden i op mod 10-12 dage til fortoldning

selv om jeg er både import og eksport registeret hos SKAT.

og skal bruge tid på at tage kontakt til Postnord - firmaimport, hvad kan man stille op det er ved at være ret så Træls at skulle ringe og skrive hver gang ???.

Firma navn, adresse, CVR nr fremgår klart og tydeligt på pakkelabel fra afsender i USA.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12653
Skrevet kl. 16:07
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Det er ene og alene din fejl, da du vælger at bruge et forsendelsesfirma som benytter Post Danmark.  Bruger du f.eks et kurerfirma DHL, UPS, FedEX ... osv vil du ikke opleve problemer med forsinkelse i tolden.

Alternativt kan du bruge en almindelig speditør hvis der er tale om en større godsmængde.

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Så det du siger Ravn er jeg skal anvende UPS , DHL, fedEX så slipper jeg for det her høvl hver gang, selv om det er en del dyre i forsendelse.

så store mængder importer jeg ikke til at anvende en speditør 

firmaet jeg handler med anvender USPS til at sende vare til DK

Tilmeldt 15. Jul 15
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 16:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har før hentet varer hjem fra usa med UPS og fik en ok deal med dem med lavere fragtpriser, så mit råd er at kontakte f.eks UPS og forhør om de kan tilbyde dig noget.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12653
Skrevet kl. 19:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Lindblad1:
så slipper jeg for det her høvl hver gang, selv om det er en del dyre i forsendelse.

Ja det er det jeg siger, Forsendelsen bliver ikke nødvendigvis meget dyre da indfortoldningsgebyr er inkluderet i prisen.  Forhør dig om ikke din leverandør har en aftale med et kurerfirma. 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12653
Skrevet kl. 19:07
Hvor mange stjerner giver du? :

emailmarketing:
så mit råd er at kontakte f.eks UPS og forhør om de kan tilbyde dig noget.

Er man ikke en meget stor kunde så kan det normalt aldrig betale sig at gå direkte til kurerfirmerne,  Brug i stedet  en speditør som har en stor kunde aftale med dem.

Tilmeldt 15. Jul 15
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 19:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Havde ikke noget problem med at få en ok aftale med rabatter hos dem og det var som nystartet dengang

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:21
Hvor mange stjerner giver du? :

tak for rådet :-)

20usd ekstra for sammen mænge vare med UPS fra Chicago til DK...... :-D

 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12653
Skrevet kl. 19:21
Hvor mange stjerner giver du? :

emailmarketing:
Havde ikke noget problem med at få en ok aftale med rabatter hos dem og det var som nystartet dengang

Jeg har da vist ikke sagt noget om at man ikke kan få en rabat. Det handle jo ikke om at få rabat, det handler om at få en god pris.  Kurerfirmaerne har nogle meget høje listepriser som de tager udgangspunkt i.

 

 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12653
Skrevet kl. 19:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Lindblad1:
20usd ekstra for sammen mænge vare med UPS fra Chicago til DK...... :-D

Super fedt.  tilmed spare du da penge i forhold til Post DK.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)