Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp Ønskes: Advarsel mod Internet Danmark

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 17. Jan 08
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 22:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Alle

 Jeg har brug for hjælp.

Min bror og jeg har i flere år haft webshop. Vi blev i 2006 kontaktet af Internet Danmark, som kunne tilbyde os søgeside optimering for 995 kr om måneden, billigt tænkte vi og slog til, og lavede telefonisk aftale og sagde ok pr mail (Ingen kontrakt). Desværre gik det ikke som forventet. Internet Danmark kunne ikke lave søgesideoptimering på vores webshop som vi havde igennem Dandomain, så efter flere forsøg og også en direkte kontakt mellem Indernet Danmark og Dandomain, blev søgeside optimeringen droppet, dette blev også telefonisk bekræftet af Internet Danmark.

 Efter 6 måneder uden at have hørt fra Internet Danmark begynder vi atter at modtege fakturaer fra Internet Danmark for vores søgeside optimering som ikke var blevet til noget. Efter utallige kontakter til deres kundeservice for at få annuleret regningerne, lykkedes det os, igen tlefonisk, at få annuleret regningerne via deres salgschef Kent Lauridsen. Han ville sørge for at vi ikke ville hører mere til Internet Danmark.

Nu er der så gået yderligere et halvt år, og vi har desværre måtte lukke vores webshop. Men der er atter begyndt at dukke regninger og inkassoskrivelser op fra Internet Danmark. Nu er beløbet på 18000 kr. Vi har kontaktet Internet Danmark for at få annuleret ordrene, men Kent Lauridsen kender pludseligt ikke noget til sagen. Vi har derfor bedt dem om at sende os den kontrakt som de mener vi har skrevet under på, men den findes ikke. Alligevel dukker der stadig flere regninger op.

 Det er meget frustrerende og vi ved snart ikke hvad vi skal stille op. Er der nogen der kan hjælpe os lidt på vej?

Kan Internet Danmark tvinge os til noget som helst, der foreligger ingen kontrakt og vi har rent faktisk aldrig modtaget noget produkt fra dem. Vi er klar over at vi ingen opsigelse har lavet, men mener ikke dette har været nødvendigt, da vi aldrig er kommet i gang. Vi vil ikke lave nogen kontraktopsigelse da dette vil være det samme som at give dem ret i at vi har modtaget et ydelse fra dem.

 Jeg håber der er nogen der kan hjælpe os i denne sag. Men som sagt hav kontrakter og opsigelser i orden og pas på de smarte salgstrick.

 Tak for hjælpen.

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 22:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 2 person

Jeg ved at det er super vigtigt at du gør indsigelse hver gang, helst med anbefalet brev. Som du allerede har gjort er det super at bede dem om dokumentation for den indgåede aftale hver gang. Husk kopier af breve du sender.

Her er en anden tråd om lignende emne og "indsigelse": http://www.amino.dk/forums/t/17222.aspx Mvh Jesper
Tilmeldt 13. Mar 08
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 10:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

Som en klog mand engang sagde: "En mundtlig aftale er akkurat så god som det papir den er skrevet på"... Smile 

Måske kender du allerede dette men du kan læse mere på http://www.unfairpris.dk/.

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 18:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 2 person
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 2 person

Hej Christian

Det minder lidt om mit indlæg, som jeg skrev hos jer for kort tid siden. Det ligger her på sitet. Jeg har fat i en advokat selv, da jeg er i knibe og sendt til inkasso med regningen nu.

Har I taget fat i sagen også? Kan se, at den er er fra tidligere i år.

Mvh

Bettina Engel Nielsen

PrivateHouse.dk

 

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 13:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Bettina.

Nu røg jeg jo aldrig på limpinden, så jeg havde ikke brug for en advokat.

Mvh,

Christian 

Tilmeldt 28. Jul 08
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 09:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har ikke stor tillid til det foretagende, ud fra hvad jeg har hørt fra forskellige tidligere kunder.

Det lyder mærkeligt, hvis en mundtlig telefonisk aftale som ikke er skriftligt bekræftet kan være bindende _nok_ til at I kan hives i retten - jeg har tidligere arbejdet for et firma hvor man også solgte søgemaskineoptimering telefonisk, og mantraet var netop at hvis vi ikke havde en skriftlig bekræftelse gn fax eller lignende, så måtte vi ikke udføre noget arbejde, for så var man ikke retsligt sikker på nogen penge.

Hvad advarslen mod Internet Danmark angår: se den fine liste over hvad dette firma i øvrigt beskæftiger sig med, og vurdér selv om det er nogen som man bør købe tjenester hos:

http://webtillid.dk/Forum/Indhold.asp?Metode=VisDetaljer&ID=374

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 10:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Mundtlige aftaler er lige så juridisk bindende som skriftlige. Forskellen ligger kun i udfordringerne med at bevise aftalernes eksistens og indholdet af dem. Det kan fx. løses ved at optage aftalerne på bånd.

Tilmeldt 13. Mar 08
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 20:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jesper Jørgensen:

Mundtlige aftaler er lige så juridisk bindende som skriftlige. Forskellen ligger kun i udfordringerne med at bevise aftalernes eksistens...




Ja, som en klog mand engang sagde til mig: "En mundtlig aftale er lige så god som det papir den er skrevet på!"...
Tilmeldt 6. Mar 10
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 18:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle.

Vedr. Internet Danmark.

Kender firmaet alt for godt. Internet Danmark har sendt mit firma en regning på kr. 54.079,-

Jeg har aldrig haft noget at gøre med Internet Danmark.

Kan kun advare mod Internet Danmark på det kraftigste.

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)