Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Oprette leasing selskab, som "bare skal gå i 0"

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Jan 17
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 13:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Halløj Amino,

Jeg står og skal have bil nr. 2, og er efterhånden så træt af priserne på de lidt sjovere små biler er så høje, og leasing selskaberne (jf. mine beregninger) ser ud til at tjene ret pænt på deres kunder.
Derfor har jeg tænkte på at lave mit eget leasing selskab, med min far og jeg som hoved ejere, og så skal min bror, min mor og min bil nr. 2. leases igennem firmaet.

Jeg ved at man rent juridisk "bare " skal lave en kontrakt der følger markedsvilkår, og alt det der har jeg selvfølgelig tænkt mig at følge.

Men, jeg havde så tænkt mig at firmaet skulle "gå i nul" og et hvert overskud skulle udbetales til min far og jeg som ejere, men så er det spørgsmålene melder sig:

Hvilken virksomheds type anbefaler i? (tænker selv APS, men overvejer et I/S da der jo reelt er ingen "risiko" i selskabet, da jeg jo selv er hovedejer med min far)

I forbindelse med leasing selskab oprettelse osv. er der noget jeg ellers skal være OBS på?

Mvh
 Michael

Tilmeldt 4. May 16
Indlæg ialt: 669
Fra  Papan Games - Papangames.dk Skrevet kl. 14:10

Hvorfor binde 50.000 kr. i kapital i et ApS, når du kan nøjes med 1 kr. i et IVS?
Både i ApS og IVS, skal du så fald have en forsikring (lovpligtig arbejdsskadeforsikring), samt der skal indberrettes årsrapport, selvangivelse mm.
Både i ApS og IVS kan du udbetale løn, i ApS kan du derudover udbetale udbytte, det kan du ikke i IVS før du har kapital på 50.000.

I et I/S er der, mig bekendt, ikke lovpligtig arbejdsskadeforsikring, samt krav og at indberette årsregnskab. Dette gøres via udvidet selvangivelse. (Overskuddet af virksomheden indgår i din personlige indkomst.)
Man skal selvfølgelig lave regnskab, og vise det til skat, hvis de kommer.

Tilmeldt 4. Jan 17
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 14:24

Tak for det gode svar :)

Tankerne var også lidt dem du kommer ind på herover, altså at et I/S med en revisor på, så det eneste jeg skal sørge for er at kontrakterne er lovlige, og at alt forgår efter bogen.

Så er spørgsmålet bare om det kan betale sig at lave sådan et firma, eller om papir arbejdet alene kommer til at komplicere det så meget at det sjov forsvinder.

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 14:51
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Side 1 ud af 1 (4 indlæg)