Hej startede virksomhed sidste år i juli, og derfor slutter første regnskabsår nu.. jeg har haft nogle private udlæg der står som mellemreging med ejer. Bruger Billys Som program. her til aften ville jeg så udligne mellemregningskontoen inden udgangen af året så jeg får det udlagte tilbage. problenet jeg rammer er så, at min bank, AL bank har lukket for straks overførsel til aften kl. 21, hvilket gør at hvis jeg laver denne tilbagebetaling af udlæg, vil det først figurere på bankkontoen i det nye år.. hvad har det af betydning. Kan jeg så ikke få udlægger tilbage da de trækkes i det nye regnskabsår, uden at skulle udbetale dem som løn og beskattes af dem. Eller hvor står jeg.. håber det giver mening. Er lidt grøn i regnskab men synes det er meget lærerigt at kaste sig ud i og håber der er nogle der har tid til et svar inden festen begynder.. og rigtig glædeligt nytår til jer alle.. |
Så længe det er udlæg af ting du har lagt ud for, er det helt ligemeget om du får pengene tilbage i år eller næste. Status og dit tilgodehavende føres med over til næste år og kan stadigt hæves uden skat
Overvej at lade en økonomi kyndig lige løbe dit 1,5 års regnskab for IVS igennem for evt fejl, men det haster ikke spor, gøres let efter nytår
god nytår til dig også
vh John Hannover