Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tidsfrister

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Oct 16
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 15:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa Alle!

Jeg har en enkeltmandsvirksomhed og går lige og bøvler med de sidste regnskabdsting for dette år, som fx hvor meget løn jeg vil udbetale til mig selv her i december 2016. (Det drejer sig om at jeg har lidt friplads på mit frikort) Hvad er fristen for at "registrere og fakturere" dette? Er det korrekt forstået at det først er d. 20 januar? Jeg har nemlig nogle spørgsmål jeg har behov for at stille SKAT, men deres telefon åbner først igen i januar :(

På forhånd tak!
Alexandra

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47159
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:58

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 26. Oct 16
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 22:57

tak for svar john! :)

Så dvs at hvis jeg fx har fået en faktura fra et andet firma på ydelser her d. 13 december, som de har lavet for mig i løbet af november (afventer stadig deres kontonummer, så får nok først betalt d. 3-4 januar) så hører det vel under "skatteåret" 2016 selvom jeg først reelt set overfører pengene i januar. Det er nemlig vigtigt at jeg ikke bliver beskattiget af de penge jeg skal bruge fra virksomheden til at betale dem med! 

Godt nytår forresten :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47159
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:19

Ja faktura fra 2016 er udgift i 2016 - bogført som udgift mod kreditor udestående i status - og så når du betaler i 2017 eller hvornår det bliver, fra kreditor udestående mod bank

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)