Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søger hjælp moms mm

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Nov 16
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 13:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er.

Jeg har netop startet en enkeltmandsvirksomhed (Hobbyvirksomhed) med indtægter under 50.000. Har dog modtaget honorar med moms ved en fejltagelse. Er ikke momsregistret. Har det nogen betydning?

Er totalt forvirret mht. Årsopgørelse og Forskudsopgørelse ift mine indberetninger af arbejdsrelaterede udgifter og indtægter.

1. Jeg har haft en indtægt på 6250 & udgifter for 4464 i 2016 - Skal det indtastes i forskudsopgørelsen for 2017 eller i årsopgørelsen?

Er det så de 1786 kroner, at jeg skal betale skat af?

På forhånd tak

Mvh Julemanden :) 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46689
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Julemanden222:
Jeg har netop startet en enkeltmandsvirksomhed (Hobbyvirksomhed) med indtægter under 50.000. Har dog modtaget honorar med moms ved en fejltagelse. Er ikke momsregistret. Har det nogen betydning?

Ja det er klart ulovligt og ser hårdt på hvis man fakturer med moms og ikke er momsregistreret, for betaler trækker jo momsen fra normalt. Du er nødt til at lave en krditnota på beløbet og så en ny faktura på beløbet uden moms omgående.

HVIS det er honorar og du har enkeltmands virksomhed uden moms, så skal det firma der betaler dig UDEN undtagelse indberette det til skat som bidragspligtig B indkomst helt enklet, og du skal så kunne se det i din årsopgørelse for 2016 i rubrik 12. Der er ingen vej uden om, at et firma  der betaler en ikke momspligtig uden indberetning - når selve ydelsen ikke er en egentlig momsfri ydelse, hvad det jo vel ikke er her - det er jo bare fordi du regner med at være under 50.000 kr for enhver 12 mdr periode.

Julemanden222:
1. Jeg har haft en indtægt på 6250 & udgifter for 4464 i 2016 - Skal det indtastes i forskudsopgørelsen for 2017 eller i årsopgørelsen?
nej det vil skulle være indberettet af den der betaler dig honorar som nævnt og dermed ses i rubrik 12 - ellers er det galt som jeg forstår dit setup. Er dine udgifter alene forbundet med den indtægt, så er det rubrik 29 som jeg husker det

Det kunne være herligt hvis en af amino-sites dygtigere (whiskey, Jesper_nl - CEF, Revisoreleven med flere  meldte ind med:

Når nu et PMV får indberettet indtægter af det firma der betaler den ikke momspligtige - til rubrik 12 - hvad så med udvidet selvangivelse fra rubrik 111 til 118 som et PMV vil trods alt også skal udfylde - når nu indtægten faktisk fremgår af rubrik 12 - skal udgifterne så ind som underskud i rubrik 12 (fordi de måske ikke alene er taget for lige det ENE job, men er mere generelle i PMV driften?

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)