Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Penge spærret på mit kort?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Oct 16
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 11:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Jeg har problemer med p-firma, Der stod en time kostede 10 kroner, jeg smider kortet i og tjekker ind, da jeg er tilbage 5 minutter efter smide jeg kortet i igen og få af vide udtjekningen er fortaget, efterfølgende kigger jeg min konto og ser de har spærret 200kr, her er mit spørgsmål så, er det overhoved lovligt at trække/spærre mere end aftalt? (Det er 5 gang der sker på samme p-plads) 

håber der er nogen der kan hjælpe!

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 21:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det har ikke en bønne at gøre med iværksætteri at gøre... 

Men vi kan jo godt vende det om til at have noget at gøre med iværksætteri:

Jo du må godt reservere et højere beløb på din kundes kreditkort - men det kommer helt an på hvad det er du sælger. Er det f.eks. en service/ydelse så som hotel, tankstation, parkeringsservice m.fl. så må du godt reservere et beløb. Dette sikrer at beløbet er tilgængeligt på kontoen når selve betalingen sker.

F.eks. må du, hvis du driver et hotel godt reservere f.eks, 5.000 kr. på kundens kreditkort, selvom en overnatning kun koster 3.000 kr. De resterende 2.000 kr. er sikkerhed for brug af minibar, restauranten m.m. Når kunden checker ud må du selvfølgelig kun trække det reelle beløb som overnatningen og forbruget af minibaren og restauranten løber op i.

Så det besvarer også dit spørgsmål omkring parkeringen. Hvis man max. kan parkere i et helt døgn og det vil koste omkring 200 kr., så må man godt reservere de 200 kr. på kortet på forhånd, da man ikke ved om man kun holder der i 5 minutter eller 23 timer.

/Jesper

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)