Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hosting med stor MySQL User Access

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Randers
Tilmeldt 2. Jul 07
Indlæg ialt: 100
Skrevet kl. 01:12
Hvor mange stjerner giver du? :

En af vores websider er løbet ind i problemer med samtidige antal brugere på vores MySQL database. Vi får følgende besked: "has already more than 'max_user_connections' active connections" og det har resulteret i, at vores side går ned i op til 15 - 20 min. ad gangen.

Vi har fundet ud af, at vi simpelt hen har for mange samtidige brugere der opretter forbindelse til vores database (ca. 100 brugere på samme tid, hvilket jeg slet ikke kan forstå skulle være mange), men vores udbyder, one.com kan ikke (og vil heller ikke) gøre noget for at løse problemet med en større hosting løsning, så nu er vi på jagt efter en Dedicated eller Virtual Server løsning (nok mest Virtual)

Hvad skal der til for at løse dette problem? er det simpelt hen en større hosting løsning vi skal have eller er der noget andet man kan gøre?

Vores trafik er ca. 10 GB. pr. md. vi bruger omkring 300 mb. dataplads og lidt over 100 mb. på databasen.

Dette er vores situation lige nu, men vi skal naturligvis have mere plads fremover.

Har i nogle bud?

Hilsen

Anders Olsen
www.atmedia.dk

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 01:24

Der er flere muligheder.

Fejlmedelsen dækker jo over at i inden for x antal tid rammer grænsen for connections - Denne grænse behøver dog ikke nødvendigvis at have noget med jeres site at gøre men kan være for den mysqlserver i har jeres db på.

Er den dog alligevel for jeres brugerkonto på DBen så er det ikke sikker at andre udbydere har en lige så lav setting som one.com har - dog kan det også være at i ikke får lukket jeres db kald på den rigtige måde og dermed måske efterlade for mange åbne connections i for lang tid i forhold til hvad i kunne.

Jeg har selv haft problemed med en kunde der lå hos webhosting.dk - de satte dog begrænsningen op og derudover var der en "nødfunktion" så man kunne nulstille db connections hvis det gik galt så man kunne løse problemet på 10 sekunder.

Fra Randers
Tilmeldt 2. Jul 07
Skrevet kl. 01:35

ok... det vil altså sige, at der er en mulighed for at kunne justere db connections, eller nulstille dem.... der er da umiddelbart den nemmeste løsning, lige indtil videre... men hvordan gør man?
Det lader ikke til at være noget vores udbyder vil/kan tage sig af så er det noget jeg kan gøre?

/Anders

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 01:37

I selve koden kan i afslutte / lukke de inviduelle mysql kald når i er færdige med at hente dem - eller alternativt kan i lukke alle connections ved slutningen af kodeafviklingen (hvis ikke det allerede sker) - I forhold til at justere på tilladte connections er det kun one.com der kan det - og det vil de nok ikke.

Så i må finde en udbyder mere flere connections tilladte eller gennemgå jeres kode og se om i kan optimere den.

Fra Randers
Tilmeldt 2. Jul 07
Skrevet kl. 01:42

hmmm... ok... tak for dit hurtige svar.

Jeg vil kigge nærmere på muligheden i morgen.

.... jeg forstår dog ikke lige hvad du mener med at jeg kan kigge i koden og selv lukke de individuelle sql kald... i hvilken kode skal jeg kigge..?

/Anders

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 01:52

I jeres php kode :)

Det kan være i kan optimere koden så ikke behøver have så mange åbne connections i så lang tid.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 03:26

Hvis ikke i kan finde ud af det skal i være velkommen til at give mig et kald, vi kan både assistere med php udvikling/fejlfinding. Samt evt en virtuel server hvis det måtte blive løsningen. Tlf. 405 11 627 / mail@mc-solutions.dk 

Fra Randers
Tilmeldt 2. Jul 07
Skrevet kl. 10:14

Hej mcsolutions

Det lyder som en god start... jeg snakker lige med min partner om muligheden så ringer jeg nok lige til dig snarest.

/Anders

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 13:07
Med det behov tror jeg et webhotel i den lidt dyrere ende ville være tilstrækkeligt. Der er ofte en del begrænsninger på de billige hoteller, da der er en del brugere om at dele ressourcerne. En virtuel eller dedikeret server vil dog naturligvis være mere fremtidssikret end et webhotel, men samtidig også en del dyrere.
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 06:10

Sune Christesen:
Med det behov tror jeg et webhotel i den lidt dyrere ende ville være tilstrækkeligt. Der er ofte en del begrænsninger på de billige hoteller, da der er en del brugere om at dele ressourcerne. En virtuel eller dedikeret server vil dog naturligvis være mere fremtidssikret end et webhotel, men samtidig også en del dyrere.

Jeg vil give Sune ret. Et webhotel til over 9 kr. om måneden, vil være et fremskridt.
Det et selvfølgelig klart anbefales værdigt at lukke sine MySQL forbindelser. Det gøres ved at skrive, mysql_close($MinForbindese); (Se mere: http://dk2.php.net/mysql_close).

Jeg kan eventuelt tilbyde webhosting der kan klare de krav du skriver (se mere på http://webname.dk/?pageid=9&title=Webhotelpriser)

En par af mine hosting referencer er php.net (http://dk2.php.net) og MySQL.com (http://mysql.mirrors.webname.dk)

Du er eventuelt meget velkommen til at kontakte mig, på 42 80 80 60 eller jh@webname.dk
Håber du finder en god løsning.

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)