|
En af vores websider er løbet ind i problemer med samtidige antal brugere på vores MySQL database. Vi får følgende besked: "has already more than 'max_user_connections' active connections" og det har resulteret i, at vores side går ned i op til 15 - 20 min. ad gangen. Vi har fundet ud af, at vi simpelt hen har for mange samtidige brugere der opretter forbindelse til vores database (ca. 100 brugere på samme tid, hvilket jeg slet ikke kan forstå skulle være mange), men vores udbyder, one.com kan ikke (og vil heller ikke) gøre noget for at løse problemet med en større hosting løsning, så nu er vi på jagt efter en Dedicated eller Virtual Server løsning (nok mest Virtual) Hvad skal der til for at løse dette problem? er det simpelt hen en større hosting løsning vi skal have eller er der noget andet man kan gøre? Vores trafik er ca. 10 GB. pr. md. vi bruger omkring 300 mb. dataplads og lidt over 100 mb. på databasen. Dette er vores situation lige nu, men vi skal naturligvis have mere plads fremover. Har i nogle bud?
Anders Olsen |
Der er flere muligheder.
Fejlmedelsen dækker jo over at i inden for x antal tid rammer grænsen for connections - Denne grænse behøver dog ikke nødvendigvis at have noget med jeres site at gøre men kan være for den mysqlserver i har jeres db på.
Er den dog alligevel for jeres brugerkonto på DBen så er det ikke sikker at andre udbydere har en lige så lav setting som one.com har - dog kan det også være at i ikke får lukket jeres db kald på den rigtige måde og dermed måske efterlade for mange åbne connections i for lang tid i forhold til hvad i kunne.
Jeg har selv haft problemed med en kunde der lå hos webhosting.dk - de satte dog begrænsningen op og derudover var der en "nødfunktion" så man kunne nulstille db connections hvis det gik galt så man kunne løse problemet på 10 sekunder.
Bliv gratis medlem