Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

IVS & Holding oprettelse - hvornår?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Rødovre
Tilmeldt 24. May 16
Indlæg ialt: 67
Fra  Starsø Bogføring ApS Skrevet kl. 06:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Godmorgen alle Aminoer

Jeg skal have oprettet et IVS og et Holding for en af mine kunder.

Jeg er indforstået med at IVS selskabet skal have opsparet en kapital på 50.000,- da kunden kun indskyder 1 krone til start.

Og at dette sker ved 25% af overskuddet hver år.

Planen er at IVS senere hen (når de 50.000,- er opsparet) skal være datterselskab til et Holding, da der kun vil blive indskudt penge i IVS firmaet fra start og de skal derefter flyttes videre til Holding så der senere hen kan laves investeringer.

Her kommer mit spørgsmål så:

Kan og skal jeg oprette et Holding samtidig med at jeg opretter et IVS eller kan jeg ikke gøre det den vej rundt?

Jeg søger egentlig hjælp til den letteste måde at få oprettet disse to selskaber og er i tvivl om jeg kan oprettet Holding med det samme eller om det først kan være når der er opsparet 50.000,- så IVS kan laves til ApS for derefter at blive datterselskab?

Hvis jeg roder fuldstændig rundt i tingene, så hjælp mig gerne. :)

Tilmeldt 4. May 16
Indlæg ialt: 669
Fra  Papan Games - Papangames.dk Skrevet kl. 09:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan godt oprette et Holding samtidig med datter. Kan holding ikke også være et IVS?
Sådan at du har Holding IVS der ejer 100% af Datter IVS?

Der er noget med rullende kapital, således at man laver et holding selskab, og lader selskabskapitalen rulle ned i datter.

Fra Rødovre
Tilmeldt 24. May 16
Indlæg ialt: 67
Fra  Starsø Bogføring ApS Skrevet kl. 10:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er nemlig disse punkter jeg er i tvivl om.

Selskabet der skal oprettes, skal kun bruges til at modtage en årlig procent af en vis omsætning, fra en partner.

Der er ingen drift i what so ever.

Pengene skal flyttes videre til et Holding så de kan investeres videre uden at skat tager en stor bid.


Skal jeg oprette et IVS først, eller kan jeg nøjes med at oprette et Holding, eller hvordan søren gør jeg?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det ikke skal bruges til egentlig drift, hvorfor så ikke bare nøjes med et ivs og lad det ivs stå for fremtidige investeringer.

Fra Rødovre
Tilmeldt 24. May 16
Indlæg ialt: 67
Fra  Starsø Bogføring ApS Skrevet kl. 11:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Fordi der måske kommer ind fra flere partnere på længere sigt, og så vil kunden gerne have det hele samlet i et Holding. Også hvis nu der skulle ske noget med IVS, så påvirker det ikke Holding og dermed det firma hvor pengene står.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Det med at man beskytter det IVS/ApS som modtager pengene mod ulykker ved at flytte penge op i et holding, er argument for holding. Hvis det IVS dog ikke har andet, end det modtager penge - hvor er risiko så?

Der spares ikke penge i forhold til at kunne investere ved at have holding. Skatten af de penge der modtages er helt ens med eller uden holding. At man kan flytte penge mellem drift og holding sparer ikke skat og giver ikke flere penge til at investere

Vil i have begge - så er det holding først - og holding opretter så drift - og IVS lyder som tilstrækkeligt hvis det bare er til at modtage penge

Husk kunden på, at hvert selskab koster noget - Der er krav om lovpligtig arbejdsskadeforsikring både i holding og drift regn 2000 - erhvervskonto i bank - regn let 2000 til hver - regnskab/årsrapport/selvangivelse kender du selv nok prisen til din kunde for - men alt koster

Det som altid er min lille frygt er - at der ligge en forventning om NU kommer der faste penge ind fra et eller andet og NU skal vi så have et selskab op at stå og et holding, og 3 mdr efter, viser det sig, at: Nå - de penge kommer nu ikke helt som ventet

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Rødovre
Tilmeldt 24. May 16
Indlæg ialt: 67
Fra  Starsø Bogføring ApS Skrevet kl. 12:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John - Det var lige præcis dig jeg ventede på :)

Jeg har snakket med kunden om for og imod. Til at starte med, forslog jeg selv at han kunne nøjes med et IVS, men han er i tvivl om han måske (i løbet af en årrække) har brug for at lave fakturaer og indkøb og dermed bruge IVS til drift også. Derfor forslog jeg ham at oprette begge dele med det samme. Også selv om det koster nu.

Og ja, kunden tror og håber lige nu at aftalen han har lavet er god og at der nok skal komme penge ind. Men det kommer an på de andre virksomheder som skal skyde pengene ind. Ingen kan vide hvordan det går dem.

Jeg har oprettet vedtægter, stiftelse dokument og egen-erklæring til hans IVS. Revision er fravalgt da han ikke kommer op i million beløb de første par år. Samtidig er han ene ejer/direktør og står derfor uden andre partnere samt en bestyrelse. Ret mig endelig hvis det lyder som om jeg har oprettet noget forkert?

Men:

Hvis kunden de første par år eller flere, kun får skudt penge ind og ingen drift har ellers - er det så muligt at vente med at oprette et Holding og istedet ændre virksomhedsform til den tid så IVS bliver datterselskab til et nyt Holding når den tid kommer? Eller skal man gøre det til at starte med for at få datter og hovedselskab i den rækkefølge?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder korrekt hele vejen - bare kunden er indstillet på, at der er lidt omkostninger

HVIS han vil have holding - så skal det altid gerne være holding der opretter drift. Han kan godt nu oprette holding - og får han så brug for drift - så kan DET holding senere oprette drift (forudsat der er frie midler til det - ret let i IVS hvor der jo er tale om 1 kr som mindste) 

Det skal ikke være sådan at et eksisterende selskab som har en værdi - skal sælges til et nyoprettet holding for så udløses skat af salget af anparterne fra den private ejer til holding.

Det skal være holding - som så stifter et driftsselskab som man så lægger faktureringen i. Er det behov der først om nogle år så kan man vente, bare holding har nok fri kapital til at stifte et drift - og igen forudsat man ikke bare vil fakturere i selve moderselskabet og lade det være drift. 

Brug denne 12 pt liste til at sikre alt er korrekt for hvert selskab http://johnhannover.blogspot.dk/2016/06/10-anvisninger-inden-du-stifter-ivs.html 

og lad kunden overveje IVS bogen http://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/ivs.html 

eller Start up som har stiftelsen mere detaljeret og meget andet og både APS og IVS http://startup-linkguide.blogspot.dk/2016/04/start-up-den-komplette-ivrkstter-bog.html 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)