Jeg har forhandlet med denne "virksomhed" ved navn Foodextradeltd via E-mail. Lang historie kort...
Så er jeg blevet snydt for 11.500 kr. som er meget siden jeg er under 18 år. Han skulle befinde sig i London. Jeg har sendt pengene via banken. Jeg politianmelder ham idag.
Er der nogle som har stået i dette scenarie som ved hvad jeg kan gøre for at øge chancen for at få mine penge tilbage?
Det skal du ikke regne med at du får noget som helt ud af, de vil formodentlig sige at de intet kan gøre og henvise dig til at anlægge et civilt søgsmål.
Uden at kende historie vil jeg anbefale at søge råd hos den danske ambassade i UK, vil formodentlig kunne henvise dig til en advokat eller evt. hjælpe med en politianmeldelse i UK.
Har du betalt med kreditkort skal du bede din bank stoppe betalingen øjeblikkeligt.
Ellers er du nok på spanden...det er altså temmelig dumt lavet af dig og det er bl.a. derfor at du slet ikke må indgå den slags aftaler med andre når du er under 18 - du er simpelthen ikke kvalificeret til det.
Havde du brugt bare 10 sekunder på et google opslag, så havde du set at du var ved at sende penge til et selskab fra Cameroon i Afrika, hvor nettet er plastret til med advarsler om at de ALDRIG sender varerne.
Men du har jo ikke noget kreditkort, fordi du er under 18 kan du vel ikke få VISA og Mastercard?
Dine chancer er nok ret dårlige, spørg evt din bank om ikke de burde have stoppet et barn i at sende så stort et beløb til afrika, og om deres ansvarsforsikring ikke kan dække dit tab. Men det er pga venlighed hvis de tager dit tab!!