Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Momsafregning

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Dec 07
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 20:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Amnioer.

Nu det snart tid til momsafrgning, så ville høre om det er muligt at udarbejde og indberette momsen selv, hvis ja hvilke programmer kræver det og hvor kan man få disse programmer?

På forhånd tak.

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 21:02

Hvis jeg var dig ville jeg bruge et excel-ark. Skriv alle beløb op moms ind og moms ud. Det kræver faktisk ikke ret meget ud over du selvfølelig ved hvilke poster du kan trække momsen fra.

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 21:07

Du kan godt starte i et regneark, men efterhånden vil du måske finde ud af, at det kan svare sig at skifte til et regnskabsprogram som også kan klare fakturering og evt. årsregnskab. Der er flere at vælge imellem, se på http://MitRegnskab.dk, men ellers er SALDI og SummaSummarum blandt dem, der jævnligt bliver anbefalet her på Amino.

Tilmeldt 29. Sep 07
Indlæg ialt: 423
Skrevet kl. 21:55

FunkyFunk:
er muligt at udarbejde og indberette momsen selv, hvis ja hvilke programmer kræver det

Momsregnskabet er en del af hele regnskabet, og det er faktisk et krav at regnskabet føres løbende. Det er altså for sent når du først spør nu. Ikke at det er nogen stor forbrydelse, men du kan lisså godt starte med at føre dit 2008-regnskab løbende.

Jeg er osse en af dem der anbefaler et af de programmer Annette/Inloco nævner. I mit tilfælde er det www.SummaSummarum.dk - download det og leg lidt med det (gratis). Vælg version 'Standard' indtil du har lært det at kende. Du vil så opdage at momsregnskabet kommer mere eller mindre af sig selv.

PS: Når du begynder at bruge programmet seriøst løber du ind i en begrænsning. Så skal licens købes, men allerede på det tidspunkt har programmet sparet dig så meget tid at licens-prisen er tjent hjem

Tilmeldt 26. Dec 07
Skrevet kl. 22:39

Tak for de gode råd allesammen.

Ja vil også gerne lærer at lave hele regnskabet selv, men ville tage et skridt af gangen, men det hele hænger vel mere eller mindre sammen?

Er der ikke en af jer der han en skitse man kan arbejde ud efter? nogle eksempler?

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 22:58

Du kan se lidt på www.virk.dk der liger ihvertfald noget. Ellers kan du se på www.letmoms.dk eller mit eget program Regnskab-Let.dk

Jeg vil gerne hjælpe dig hvis du har problemer eller spørgsmål.

Tilmeldt 26. Dec 07
Skrevet kl. 01:34

Skal lige høre, hvad står S25, U25 og K25 for i programet summasummarum?

Tilmeldt 29. Sep 07
Indlæg ialt: 423
Skrevet kl. 06:59

Det står faktisk i vejledningen. Sæt dig roligt hen og kig programmet igennem.

S25 er en momskode. I 'Egenskaber for regnskab', fanebladet 'moms' (tror jeg) kan du se at det er beregnet for salg med moms

K25 er en momskode. I 'Egenskaber for regnskab', fanebladet 'moms' (tror jeg) kan du se at det er beregnet for køb med moms

U25 er en momskode. I 'Egenskaber for regnskab', fanebladet 'moms' (tror jeg) kan du se at det er beregnet for køb i udlandet (EU).

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)