Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

At redde fysiske og lokale butikker fra konkurs!

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 7. Apr 15
Indlæg ialt: 117
Fra  www.blackpiranha.dk Skrevet kl. 21:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle, 

Jeg har researchet lidt på om der er nogle deciderede virksomheder, der er gået ind i kampen om at redde fysiske og lokale butikker fra at gå konkurs? Vi ved jo alle godt at nethandelen stiger og stiger, så jeg er bare nysgerrig på om der er et start-up som på én eller anden måde forsøger at gøre noget ved det? Nogle, der har formået at bygge en forretning op omkring den vision at bevare den "gammeldags" måde at handle på. 

Jeg kunne kun komme frem til en artikel med Mike Radoor, der fortæller at Miinto er gået ind i kampen og støtter lokale og fysiske butikker med "at give dem en stemme" på hans tøjportal (mindes at Miinto har en kategori i menuen, der hedder "butikker" og så kan du derinde se et par produkter fra fx "Hannes Butik" eller noget a la det). 

Håber, at I vil byde ind her!

// Anna Lykke

Tilmeldt 11. Dec 16
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 22:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror det er et spørgsmål om brancheområde og nichekategori, f.eks. all-round elektronikbutikker er fuldstændig rykket i cyberspace, med undtagelse af større varehuse.

Der er flere fystiske butikker, særligt i restaurantbrachen, som har formået at skabe en lønsom forretning, netop fordi de har være tro til deres niche og skabt en sfære omkring denne, der rammer spot on på deres publikum.

Mange "traditionelle" butikker, som boghandlere og tøjforretninger, har det særligt svært, da de ikke har formået at tænke i nye koncepter eller gjort ekstra ud af at lære deres kunder at kende. Netop det sidste, er jo én af de mest afgørende faktorer, når det kommer til lønsomhed, netbutikkerne kender din adfærd og dermed dig.

At gå i gang med nye koncepter, kræver mange ressourcer, både økonomiske, men også en god portion mod, hvilket kan været svært at finde hvis man ligger og ryster på bunden som et såret dyr.

Jeg har set rigtig mange spændende og nytænkende koncepter i udlandet, hvor man har været i stand til at implementere såvel teknologi og atmosfære ind i de fysiske butikker. 

Min konklussion er, at i Danmark er detailhandel stadig en splittet gruppe, der mangler at finde fodfæste i en omskiftelig verden, samt finde en identitet der matcher der matcher deres publikum.

Fra København
Tilmeldt 31. Jul 15
Indlæg ialt: 805
Fra  PashminaWear Skrevet kl. 22:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Miinto sælger tøj i kommision for fysiske butikker og webshops, og havde ikke eget lager i starten. På den måde kunne små butikker komme online uden selv at skulle drive en webshop, ved at sende et feed til miinto med deres varer.

Det er en god idé, jeg mener der var et projekt i sin tid som hed byeniskyen.dk som ville lave noget lignende, bare mere generisk end tøj alene.

Luksus accessories i cashmere, silke og yak. Cashmere tørklæder, sjaler og poncho.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)