Hej allesammen. Har kigget lidt rundt på nettet - men kan ikke finde svar på de spørgsmål jeg ligger inde med. Må folk fra Kina godt sælge kopivarer over Ebay f.eks.? (alle ved jo der er fyldt med kopier derinde) Hvis ja, må en fyr i Danmark så godt sælge en varer før han har den, overføre pengene til en kineser som så sender varen til kunden i ens navn? (dropshipping, men det ved i sikkert mere om end jeg gør) Hvis man selv importerer kopier (tøj f.eks.) skal man så betale moms (told?) eller beslaglægger de det - selv hvis det er til eget forbrug?
Håber i har tid til at svare på mine spørgsmål - skal bruge svarene til en skole opgave :) |
Vi skal nok have en af juristerne på banen får at få et helt præcist svar, men ud fra min almindelige mangeårige erfaring som foretningsmand ville det undre mig hvis lovgivningen gav mulighed at komme SÅ let omkring det (dropshipping eller "køb til privat...").
At man på eBay (Amerikansk firma) kan finde sælgere fra Kina, der er villige til at sælge noget der i Danmark ville være ulovligt, kan de danske myndigheder ikke rigtig gøre så meget ved - men hvis DU køber det, og det bliver snuppet i tolden, så er de nok ret ligeglade med, hvad du kalder det :)