Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dropshipping

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Apr 06
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 18:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen. Har kigget lidt rundt på nettet - men kan ikke finde svar på de spørgsmål jeg ligger inde med.

Må folk fra Kina godt sælge kopivarer over Ebay f.eks.? (alle ved jo der er fyldt med kopier derinde)

Hvis ja, må en fyr i Danmark så godt sælge en varer før han har den, overføre pengene til en kineser som så sender varen til kunden i ens navn? (dropshipping, men det ved i sikkert mere om end jeg gør)

Hvis man selv importerer kopier (tøj f.eks.) skal man så betale moms (told?) eller beslaglægger de det - selv hvis det er til eget forbrug?

Håber i har tid til at svare på mine spørgsmål - skal bruge svarene til en skole opgave :)

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9740
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 19:29

Vi skal nok have en af juristerne på banen får at få et helt præcist svar, men ud fra min almindelige mangeårige erfaring som foretningsmand ville det undre mig hvis lovgivningen gav mulighed at komme SÅ let omkring det (dropshipping eller "køb til privat...").

At man på eBay (Amerikansk firma) kan finde sælgere fra Kina, der er villige til at sælge noget der i Danmark ville være ulovligt, kan de danske myndigheder ikke rigtig gøre så meget ved - men hvis DU køber det, og det bliver snuppet i tolden, så er de nok ret ligeglade med, hvad du kalder det :)

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 20:11

Hej

Her er lidt svar... 

dinU:

Hej allesammen. Har kigget lidt rundt på nettet - men kan ikke finde svar på de spørgsmål jeg ligger inde med..

Må folk fra Kina godt sælge kopivarer over Ebay f.eks.? (alle ved jo der er fyldt med kopier derinde)

>> Hvis du driver virksomhed i EU er det forbudt. Er man kineser kommer det an på kinesisk lovgivning som jeg ikke kender. Men uanset hvad er det nok imod Ebays retningslinier

Hvis ja, må en fyr i Danmark så godt sælge en varer før han har den, overføre pengene til en kineser som så sender varen til kunden i ens navn? (dropshipping, men det ved i sikkert mere om end jeg gør)

>> Jeg sælger varer som jeg aldrig ser men som sendes fra Danmark direkte til kunden. Det er ikke forbudt. Uanset om varen sendes fra Kina eller Danmark er det dit ansvar at varen kommer frem og helst rettidigt. Varen må hverken være kopivare eller ulovlig parallel import for at det er lovligt at gøre med en Kinesisk leverandør. Der er meget andet som mp3 afspillere, USB sticks, poker jetoner m.m. som er fuldt lovlige at handle. Jeg kan ikke anbefale at dropshippe med en leverandør uden for EU. Årsagen er at der skal betales told når varen når til EU, og denne kan ikke betales på forhånd. Din kunde vil derfor blive afkrævet ekstra told for at modtage varen selvom han allerede har betalt til dig.

Hvis man selv importerer kopier (tøj f.eks.) skal man så betale moms (told?) eller beslaglægger de det - selv hvis det er til eget forbrug?

>>Overvej om du ikke skal give din skoleopgave en anden drejning. Medmindre i har om karrieremuligheder for kriminelle vil din opgave udstråle mere modenhed hvis den omhandler lovlige aktiviteter. Men ja, tolden vil konfiskere alt ulovligt importeret og du kan nok forvente en bøde oveni. Men hvorfor ikke importere lovlige varer?

Håber i har tid til at svare på mine spørgsmål - skal bruge svarene til en skole opgave :)

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 20:16

Jeg kunne godt forestille mig at de fleste varer fra Kina kontrolleres i tolden og du kan være sikker på at kopivarer ikke kommer videre.
Denne del kan du næppe holde din kunde ansvarlig for og derfor må du betale pengene tilbage og selv stå med tabet for fragten.

Hvis du derudover annoncerer med at du sælger fx D&G kopivarer, kan du være ret sikker på, at Dolce & Gabbana holder dig ansvarlig for misbrug af deres varemærke... 

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Tilmeldt 17. Apr 06
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 21:08

Tak for svarene :)
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12931
Skrevet kl. 22:49
Fra Næstved
Tilmeldt 10. Dec 09
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 05:52

http://politiken.dk/tjek/digitalt/article651646.ece

"Stadig flere internetkunder får uventede toldregninger, når butikker, der officielt ligger i EU, sender deres produkter fra billigere lande som Kina.

Men det er ulovligt, understreger EU-Kommissionen. Det skriver metroXpress."

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)