Hejsa
Jeg skal oprette et APS, altså ændre mit personlig ejede firma til et APS. Hvordan foregår det rent praktisk? Altså jeg skal stille 125.000 kr. Skal beløbet overføres til en advokat, der herefter sætter det ind på min konto igen eller hvordan går det til? Selvfølgelig kan man rimeligvis stole på en advokat, men jeg vil alligevel glæder mig til at se beløbet på kontoen igen:-) Er der nogen herinde der kan anbefale en god advokat til den slags?
På forhånd tak for hjælpen... |
Oprette APS - hvordan?
- 1
Mvh. Kasper
Spar porto (åbner i nyt vindue) hvis du udsender mange fakturaer, rykkere eller salgsbreve
Vi valgte selv at stifte vores selskaber, og det var faktisk slet ikke så svært. Jeg har skrevet et indlæg på min blog om hvordan vi greb det an, kan være det kan give dig lidt inspiration. |
Hvis du stifter et selskab ved indskud af 125.000 kr. er det en kontant stiftelse men det du taler om er at du vil have ændret dit personlige firma til ApS. Hvis der ikke er nogle værdier i firmaet er det også måden at gøre på, men er der nogle driftsmidler o.l. af værdi i firmaet samt evt. noget urealiseret goodwill kan du indskyde disse værdier i stedet for kontanter. Det vi taler om her er så en virksomhedsomdannelse og ofte en skattefri virksomhedsomdannelse. |
Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater Bent Zimmermann
Hej! Vi stifter mange selskaber via digitalsignatur, hvor pengene bliver indsat på en bankkonto, og banken efter vi har lavet papirerne, siger god for, at kapitalen står på kontoen. Herefter er selskabet stiftet. Tager normalt nogle få timer, og så er stiftelsen færdig. |