Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Stiftelse af APS.

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har prøvet at undersøge priserne på stiftelse af et Aps. I det sidste nye iværksætterblad er der et on-line firma der hedder Stakemann, som kan gøre det for 3.000 kr. mens andre tager over 10.000 kr. Er der nogen der kan anbefale noget frem for andet. Der må vel være stor forskel på hvad man får med i pakken siden prisforskellen kan være så stor??
Tilmeldt 19. Aug 05
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 16:39

Hej

Jeg havde gode erfaringer med advokatfirmaet Tærø, Nielsen & Hulgaard. Oprettelse af ApS kostede kun 1500,- plus moms. Det eneste der var til forskel fra andre firmaer jeg kontaktede var, at jeg downloadede en skabelon til vedtægter osv. i word format. Den rettede jeg selv til, og mailede tilbage. De læste den igennem og kom med et par forslag til rettelser. Derefter tog det bare en lille uges tid, og så havde jeg et køreklart ApS... 

Jeg har kigget på deres hjemmeside igen, og det ser ikke ud til at de fokuserer så meget på stiftelse af selskaber længere, men hvis du kontakter dem kan det jo være at de har skabelonen liggende endnu, og gerne vil være behjælpelige.

mvh
Kim N
Tilmeldt 23. Jul 05
Indlæg ialt: 378
Skrevet kl. 18:22

Hvis du spørger mig, så er stiftelse af selskab noget helt andet end blot at udforme nogle mere eller mindre standardiserede vedtæger og et stiftelsesdokument. Det, som advokatfirmaerne differentierer sig på, er først og fremmest rådgivningen. Hvis man er helt "grøn" inden for området, er rådgivning i forbindelse med selve valget af selskabsform af utroligt stor betydning.

Det er mit indtryk, at mange stifter selskab uden egentlig at kende konsekvensen, især skatte- og hæftelsesmæssigt. I mange tilfælde ville det være billigere og i det hele taget mere hensigtsmæssigt at stifte et enkeltmandsfirma eller interessentskab i stedet.

Og når du kigger på priser og ydelser hos de forskellige advokater, skal du forsøge at skelne mellem dem, der mere eller mindre ukritisk skribler nogle standarddokumenter sammen og dem, der sætter tid af til at give dig en samlet rådgivning vedrørende valg selskabsform og konsekvenserne heraf.

Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 22:49

Dato: 2/25/2006 3:33:11 PM Forfatter:Kim W Jeg har prøvet at undersøge priserne på stiftelse af et Aps. I det sidste nye iværksætterblad er der et on-line firma der hedder Stakemann, som kan gøre det for 3.000 kr. mens andre tager over 10.000 kr. Er der nogen der kan anbefale noget frem for andet. Der må vel være stor forskel på hvad man får med i pakken siden prisforskellen kan være så stor??

En god mulighed ser ud til at være

Jeg har ikke selv brugt dem endnu, men det ser ud til at være det billigste, og så følger der endda 1 time rådgivning med

Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 12:14

Jeg vil nok bakke op om frydslunds indlæg. Jeg har selv for nogen tid siden stiftet et ApS og jeg kunne også se at der var stor forskel på priser m.m.

Hvis du dog er afklaret med at du vil etablere det, kan du principielt gøre det hele selv, hvis du bare står med en pose penge i hånden til stiftelsen (der skal en revisor indover, hvis du indskyder aktiver). Tal med Erhvervs- og selskabsstyrelsen - de er meget hjælpsomme.

Lidt erfaringsudgydning:
Jeg talte både med advokater og revisorer. Jeg ringede til flere advokater og sagde at jeg skulle stifte et ApS og spurgte frem og tilbage om, hvordan stiftelsen fungerede. Jeg fik en masse input om fordele og forskelle. Alt dette kostede ikke noget. Jeg fandt ud af, at det var mere interessant at få fat i en revisor, der kunne rådgive mig, da det meget handler om økonomi om man vælger det ene fremfor det andet. Jeg kontaktede både små og store revisionsselskaber og havde et par møder med nogle af dem hvor vi talte om det. Alle steder meddelte, at det ikke kostede noget at vi snakkede - de skal nok sige til, når taksameteret kører.

Jeg endte op med en revisor, der havde nogle fornuftige priser og han sørgede for papirarbejdet og anmeldelsen ved selskabsregistreringen. Selv så langt tid efter som nu har han ikke sendt en regning. Han venter med at sende en til jeg skal have udført noget andet af ham. Så kan regningen indgå som rådgivning/eller udførelse af arbejde og jeg kan trække det fra i selskabet.

Så man kan gøre det billigt - og med en masse rådgivning. Men husk at få ordentlig rådgivning.

Hilsen Jakob
Tilmeldt 19. Aug 05
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 13:53
Hej Lundsfryd

Jeg er ikke uening, men hvis man nu engang har undersøgt de forskellige muligheder vedr. selskabsform, og allerede har besluttet sig for at det skal være et ApS, så er det ikke noget problem at udfylde en skabelon.
Jeg gjorde det uden problemer, og en enkelt rettelse siden har været klaret på webreg, ligeledes uden problemer.

Jakob N har en glimrende pointe, da jeg også har rådført mig telefonisk med mange revisorer og advokater inden valget. Alt sammen kvit og frit; de vil ofte gerne hjælpe en uforpligtende på vej telefonisk. Jeg fik desuden advokaten til at ordne det således at de 1500,- indgik i selskabets opstartsudgifter, og har derfor fået fradrag for dem også.

mvh
Kim N
Tilmeldt 28. Sep 05
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 21:29
Hvis du dog er afklaret med at du vil etablere det, kan du principielt gøre det hele selv, hvis du bare står med en pose penge i hånden til stiftelsen (der skal en revisor indover, hvis du indskyder aktiver). Tal med Erhvervs- og selskabsstyrelsen - de er meget hjælpsomme.

Jeg er i samme situation, at jeg også skal have oprettet et ApS, eller retter 2 styks, et holdings og et driftsselskab. Pt, har jeg et I/S sammen med 2 andre som vi skal lave om til de her 2 ApS''er. Vi har lavet vedtægter og anpartshaverfortegnelse, og pengene er heller ikke noget problem. Så det eneste jeg mangler at gøre, er det bare at tale med E og S, så burde jeg selv kunne oprette det hele er det korrekt?

Tilmeldt 23. Jul 05
Indlæg ialt: 378
Skrevet kl. 21:35

Hvis I vil videreføre I/S'ets virksomhed i ApS'et - og dermed overføre aktiverne, herunder f.eks. goodwill - skal I beskattes af aktivernes værdi, også selvom I laver en kontantstiftelse. Hvis sagen er så kompleks, som du umiddelbart beskriver den, ville jeg ikke turde gøre noget uden at få en advokat eller revisor ind over.

TILFØJET: I kan lave en skattefri virksomhedsomdannelse, men så kan I ikke umiddelbart bruge holding-modellen. Men heller ikke dette er efter min opfattelse noget man skal kaste sig ud i, med mindre man selv har 100% styr på reglerne.

Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 21:53
Når det er videreførelse af eksisterende aktiviteter fra et I/S vil jeg nok også lige tage en revisor med på råd, så i ikke bliver brandbeskattet fordi der lige var en tåbelig regel, man havde overset.

Check lige nogle priser og betal jeg fra det i det tilfælde. Skulle det koste mellem 2-5000,- så tror jeg at pengene i den sidste ende er givet godt ud.

Hilsen Jakob

Tilmeldt 14. Jun 05
Indlæg ialt: 77
Skrevet kl. 12:27
Vi opretter selskab for kr 1.250 incl. moms. Bestillinger, der er afgivet inden kl. 12 behandles og gennemføres inden kl. 16. 
Side 1 ud af 3 (21 indlæg)