Jeg har netop oprettet et driftselskab og et holding selskab i selskabsformen IVS.
Da jeg ikke kommer til at bruge mit holding selskab bankkonto før 2018, så tænkte jeg at jeg ville prioriterer at få oprettet en bankkonto til mit driftselskab først.
Kan jeg det? Eller skal jeg oprette konti til begge selskaber med det samme?
Når du selv kan bekræfte kapitalen op til kr. 25.000, så er der ikke umiddelbart noget til hindring for at du kan vente.
Holdingselskabet kan jo godt køre uden bankkonto for sig selv, men du kan jo så naturligvis ikke flytte midler op i holdingen, hvis det skulle være aktuelt.
Holdingselskabet kan jo godt køre uden bankkonto for sig selv, men du kan jo så naturligvis ikke flytte midler op i holdingen, hvis det skulle være aktuelt.
Der er ikke nogen selskaber der kan køre uden egen bankkonto.
Uanset det er drift og holding med samme ejer må der ikke ske sammenblanding af økonomi ligesom holding skal have en nemKonto til skat osv, så jeg vil mene du skal få begge på plads med det samme. Det er korrekt, at det ikke er sikkert du får umiddelbart behov, men lovkravet er klart - også holding skal have en nemkonto.
Uden en konto i holding kan du jo f.eks,. heller ikke betale en lovpligt arbejdsskade forsikring (lovpligtig også i holding uanset løn og omsætning) og andre små udgifter holding kan have - ex hvis det selv afholder stiftelse (momsfradrag men ikke udgiftsfradrag) og andet. Det er ikke noget man skal betale via cigarkasse og stiftelses beløbet i 2016 :)
Du må endeligt ikke få kunde penge ind på en privat konto i drift i afventen på bank - uanset du kan stifte kontant.-
Husk også andre lovpligtige forhold, for mange med IVS glemmer en masse punkter og ender op med bod og bøvl .-