Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjæælp - Opstart af site

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 14. Dec 07
Indlæg ialt: 331
Fra  Mødebooking.com Skrevet kl. 09:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Brugere,

Jeg er lokaliseret i Filippinerne, og ønsker at starte et lign. Danmark by night (www.dkbn.dk) site i filippinerne.

En KORT beskrivelse -  jeg vil starte med at hyre et par fotografer og sende dem ud i byen. De skal selvfølgelig tage billeder og aflevere så mange visitkort som muligt, med formål for at få diverse brugere til at at signe sig op på sitet. Når en bruger har signet sig op, kan han frit chatte med andre brugere, og der vil blive mulighed for at læse en ugentlig event portal m.m. Der skal selvfølgelig være andre funktioner på sitet, men det vil komme løbende...

Er der nogle der har gode erfaringer med dette, eller folk som har nogle gode inputs så må i meget gerne hjælpe mig. 

Filippinerne består af over 7000 øgrupper og har en befolkning på over 80 mill mennesker, i den filippimske kultur er det meget normalt at gå ud på cafe/disco et par gange om ugen, så målgruppen er stor og meget tilgængelig, da de elsker billeder og elsker at møde nye mennesker.

Håber at få nogle fede ideer/inputs!

Tusind tak

Mvh

Kristian Jørgensen

www.tigershare-telemarketing.com

Kristian Joergensen
www.moedebooking.com

Tilmeldt 1. May 07
Indlæg ialt: 313
Skrevet kl. 09:44

Hej,

Det lyder som en super ide. Hvordan ligger det i den filippinske kultur med at vise sig frem på billeder? Her i Danmark, og i England kæmper de jo nærmest for at komme foran blitzen.. Er det også sådan i filippinerne?

Hvis du får bygget et godt party-community, og spredt adressen, er jeg sikker på det kan blive en stor succes. Især, hvis du ikke har konkurrencer på området.

Fra København
Tilmeldt 14. Dec 07
Fra  Mødebooking.com Skrevet kl. 10:06

Hej,

Tak for svar!

Her i Filippinerne vil jeg mene de er vildere for at blive flachet end derhjemme, og det er derfor jeg har tænkt lidt over ideen - samtidig med jeg ikke har konkurence på området. 

Har du nogle gode forslag til at komme igang - selvfølgelig skal du have lavet dit site først, MEN det er jo ikke bare et normalt site der skal oprettes??

Kristian Joergensen
www.moedebooking.com

Tilmeldt 1. May 07
Skrevet kl. 10:11

Jeg tror bare du skal starte med at kigge på sites som glows og dkbn, og se hvordan de kører deres sites. Jeg tror også det er en god ide at holde tingene lokalt, forstået på den måde, at du har en stor målgruppe, så når folk logger ind, er det bedst at diskotekerne og billederne der kommer frem, er fra et område nær dem. Ellers kan det føles upersonligt. Dog skal de selvfølgelig have mulighed for at klikke sig ind og kigge på alle billederne.

Vi styrer også selv et partysite, som du kan se på PartyPix.dk, dog fører vi os nok frem på den stik modsatte måde, da vi går efter billeder folk selv tager, frem for at have fotografer.

Fra København
Tilmeldt 14. Dec 07
Fra  Mødebooking.com Skrevet kl. 10:20

Ok - Jeg havde faktisk tænkt mig at starte i hovedstaden hvor jeg selv opholder mig, når mit navn blevet er etableret og folk så småt begynder at kende os, så kan vi bevæge os til andre stor byer (men der bor 16 mill i Manila). Men selvfølgelig skal det være område-orienteret ligesom på dkbn. Ikke for at være fræk eller noget, men vil stort set lave en kopi af de to sites - Jeg har det på den måde, de har stor succes i Dk, så hvorfor skulle du ikke få det hernede hvor din målgruppe er 10 dobbelt eller større?

Men tusind tak for svar! 

Kristian Joergensen
www.moedebooking.com

Tilmeldt 1. May 07
Skrevet kl. 10:24

Så lidt. Husk at poste en adresse herinde, når vi kan se websitet :)

Fra København
Tilmeldt 14. Dec 07
Fra  Mødebooking.com Skrevet kl. 10:26
Det lover jeg!!

Kristian Joergensen
www.moedebooking.com

Fra København
Tilmeldt 14. Dec 07
Fra  Mødebooking.com Skrevet kl. 10:41
Hej Alle,

Tak for svar!

Et til spørgsmål, når min site er kommet op køre og jeg har fået et x antal brugere på sitet. Hvilke indtjenings muligheder skal jeg så satste på, Bannersalg?, guldprofiler? eventguide? osv.

Er der nogle der har andre forslag?

Kristian Joergensen
www.moedebooking.com

Fra Lissabon
Tilmeldt 27. Jul 05
Indlæg ialt: 792
Skrevet kl. 01:15

Gammel tråd, men jeg tillader mig at svare alligevel:

Målgruppen er måske 10 gange så stor, men jeg vil tro, at dit indtjeningspotentiale pr. bruger er langt lavere på Filippinerne. DKBN tjener ganske pæne summer på mediabuys/sponsorater. Målgruppen er interessant for mange annoncører, da Danske teens og tweens er dygtige til at bruge penge - og ganske sikkert har flere af dem. Jeg har ikke undersøgt markedsprisen for online annoncering på Filippinerne og sammenholdt dem med de danske forhold, så førnævnte er baseret på det faktum at Filippinerne er et tredje verdens land med en lidt anden økonomi end Danmarks.

DKBN var i øvrigt lidt af et flop indtil Freeway overtog en del af biksen og eksponerede DKBN kraftigt via deres eksisterende netværk af community sites (Dating, Arto, Trendsales osv.).

Er du kommet videre med ideen?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)