Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb af aktier

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 9. Nov 07
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 08:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er interesseret i at investere 90.000 kr i aktier. Det er på kortsigt til at starte med, for ved ikke hvornår jeg skal bruge pengene igen. Mindst 3 år og jeg er risikovillig. Er det et godt tidspunkt at investere i nu? Jeg har undersøgt at Dansk Bank, FL Smith, Vestas og Carlsberg er nogle gode selskaber til at investere i i år 2008. Må jeg høre jeres vurdering?

Fra Ringsted
Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 383
Skrevet kl. 09:11

Hvis du er meget risikovillig, så tror jeg at det er et godt tidspunkt at investere nu. Der er virkelig meget bevægelse i aktiemarkedet pt. De sidste par uger dog primært nedad. Men med meget bevægelse, så er det her du som lille investor med høj risikoprofil kan investere.

Jeg behøver vist ikke nævne at investering er forbundet med risiko og at jeg ikke er børsekspert.

Normalt vil de fleste nok råde dig til at lave en spredning på 4-5 aktier, men hvis du har en høj risikoprofil, så skal du bare købe 1 eller 2 aktier.

Held og lykke med dine investeringer 

Fra Svendborg
Tilmeldt 30. Aug 06
Indlæg ialt: 422
Skrevet kl. 23:11

Hej Xenia

Hvis jeg var dig ville jeg prøve at bevæge mig lidt rundt på www.shareholders.dk Dansk Aktionær forening, der kan du få mange gode indput om investeringer samt info om hvilke faldgrupper du skal være opmærksom på.

Dansk Aktionær Forenings ti bud kan du se her: http://www.shareholders.dk/videnominvestering/aktieskole/10gyldneraad.aspx

Hvis du (eller) andre vil meldes ind må i gerne lade mig henvise jer, jeg tror jeg får en flaske vin eller sådan noget hvis jeg melder nogen ind.

Ellers er her et par link hvor du kan læse mere:

http://www.aktietips.dk/model.aspx Benny Brink skriver meget underholdende om sine erfaringer med investeringer.

http://www.euroinvestor.com/ 

www.borsen.dk, der kan du få friske finans Nyheder og følge kurser

Mvh.

Thomas Bonde

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 23:15

VESTAS helt klart.... Big Smile Alle 90.000

Fra Svendborg
Tilmeldt 30. Aug 06
Skrevet kl. 23:27

Xenia:

Er det et godt tidspunkt at investere i nu? Jeg har undersøgt at Dansk Bank, FL Smith, Vestas og Carlsberg er nogle gode selskaber til at investere i i år 2008. Må jeg høre jeres vurdering?

Jeg glemte at svare på dette. Om det er det rette tidspunkt er aldrig til at vide. De selskaber du selv har udplukket er jo rimelige gode stabile virksomheder som pt er presset af faldende kurser. Mine Vestas på kapitalpensionen er faldet ca. 90kr/stk over de sidste 14dag /3 uger. Men nu er der 24 år til jeg skal bruge dem så det går nok.

Med det vil jeg sige sæt dig så godt ind i det som du overhoved kan, spred dine investeringer, brug en billig mægler (online) f.eks. Etrade eller Nordnet, stol på dig selv, hør ikke efter eksperter og håb så det bedste. Smile

Det var ikke et svar du kan bruge til ret meget, men hvis du læser http://www.amino.dk/forums/p/25975/177475.aspx#177475 kan du se at der bare herind er mange meninger om hvordan år 2008 vil forløbe. Så jeg tør ikke vudere på noget.

Mvh

Thomas Bonde

Fra Svendborg
Tilmeldt 30. Aug 06
Skrevet kl. 23:31

Remydk:

Hvis den fortsætter med at tage 100% pr. år frem over er det et godt tip men...mon dog.

Jeg ville dog også gerne have lidt flere

Thomas 

Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 1453
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 08:12

Remydk:

Du er vist lidt sent ude med Vestas aktierne... det er nogle år siden det kunne betale sig... men klart, de falder nok ikke :-)

B&O aktier er nok snart sjove at købe... jeg tror på fremgang igen, især fordi de hyrer en ny chef og det plejer vel at give et løft....
(tag endelig ikke dette for ekspertråd, for det er jeg ikke, bare en ganske almindelig persons tanker)

Tilmeldt 9. Nov 07
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 07:14

Tak for alle råd og svar I har skrevet til mig. Der er nu blevet handlet og jeg har spredt mit køb ud på 4 forskellige aktier, og så må vi se hvordan det går.

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 08:43

Hvilke 4 aktier blev det så??

Tilmeldt 19. Mar 07
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 18:36

Det er altid vigtigt at forstå at det ikke er "papire" man køber, men en del af et selskab. Så hvis du skal tjene penge på andet end at være heldig med at ramme det rigtige papir på det rigtige tidspunkt, tja så skal du lave noget research. Du skal læse nogle regnskaber og forstå dem. Du skal forstå hvilke faktorer der driver de enkelte selskaber og så slå alle de følelser fra. Hvis du så kan finde et selskab som giver dig en god del af overskuddet for en forholdsvis lille sum, tja så er det en kandidat. Lige for tiden hælder jeg mest til B&O og søndagsavisen.

håber du får taget de rigtige valg :-).

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)