Jeg vil give dig ret i at agera ikke er det bedste eksempel til denne sammenligning. Og jeg har formentlig misforstået fiverr, for jeg var overbevist om de kun afregnede med slutbrugerne og ikke fakturerede dem. Hvis de reelt fakturerer slutbrugerne, jamen så vil jeg ikke afvise du har ret.
Jeg tror dog ikke de reelt fakturerer slutbrugeren. Jeg tror blot de afregner, det vil jo ikke give konceptet mening hvis de så skulle påtage sig ansvaret for leverancen og indholdet af produktet. Jeg kan desvære ikke linke til afgørelsen (bindende svar fra 2011 som skat henviser til i JV) Men der svares der på hvordan moms fungerer for såkaldte "deal-sites". Hele processen i momsmæssig henseende er meget lig hvad fiverr går ud på. Og der er konklusionerne ret entydige, man kan sagtens afregne for en ydelse eller vare uden at være den der er momspligtig. |
Cookie - John Hannover:
Jeg kan ikke se en mulighed for, at en dansk fiver kan stå for annoncering og salg - og fakturere en slutkunde og så betale sin freelancer CPR uden skatteangivelse osvvh John H
Nej, den mulighed kan jeg heller ikke se. Men trådstarter fakturerer forhåbentlig heller, han nøjes bare med at afregne slutbrugeren på vegne af den som leverer selve ydelsen.