Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan et gymnasium tvinge en elev til at oprette en Facebook profil?

Side 7 ud af 7 (64 indlæg)
Tilmeldt 20. Feb 14
Indlæg ialt: 282
Skrevet kl. 09:04
Hvor mange stjerner giver du? :

musico:

Det viser at man kan få sin historie hele vejen til forsiden af landsaviserne, hvis man har en historie som er "oppe i tiden", det er vist ikke altid væsentlighedskriteriet som anvendes her...men det er jo ingen nyhed.

Men flot benarbejde der er gjort... 

Ikke verdens største sag, men sagen er jo principiel. Facebook er et privat firma, der opererer på det åbne marked, og derfor må man gerne fravælge det. Det betyder så også, at man ikke kan tvinges til at bruge det. Om det så er pres fra venner, familie, arbejdsgiver eller uddannelsesinstitution, har man ret til at sige nej tak.

Det komiske i den her sag er, at der jo er udviklet langt bedre systemer til brug for uddannelsesinstitutionerne. Et system der sikkert allerede bruges på det omtalte uddannelsessted.

Tilmeldt 5. Jul 15
Indlæg ialt: 200
Skrevet kl. 16:13
Hvor mange stjerner giver du? :

deltro:
Det komiske i den her sag er, at der jo er udviklet langt bedre systemer til brug for uddannelsesinstitutionerne. Et system der sikkert allerede bruges på det omtalte uddannelsessted.

hmm. hvilket??? jeg kender ikke til noget... 

jeg kender systemer som lectio, fronter og meebook men de systemer hader alle jo...

Tilmeldt 20. Feb 14
Indlæg ialt: 282
Skrevet kl. 17:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Com'on... Bare fordi nogle skulle 'hade' et system, skal/kan en skole jo ikke bare gå over til at bruge Facebook. Valg af den slags systemer er jo mere komplekst en som så.

Hvad eleverne gør internt må de selv om, men et uddannelsessted har en masse regler og bekendtgørelser de dagligt skal leve op til. Bekendtgørelser - der efter min overbevisning - forbyder dem, at gøre som de her netop har gjort.

Tilmeldt 5. Jul 15
Indlæg ialt: 200
Skrevet kl. 21:14
Hvor mange stjerner giver du? :

deltro:
Com'on... Bare fordi nogle skulle 'hade' et system, skal/kan en skole jo ikke bare gå over til at bruge Facebook. Valg af den slags systemer er jo mere komplekst en som så.

Det var ikke ment på den måde. Og jeg er helt enig i at Facebook virker useriøst i undervisningen, - og under alle omstændigheder lidt passe. 

Men faktisk er jeg nysgerrig omkring eksistensen af digitale platforme i undervisningsbranchen. Tror faktisk ikke der findes nogen platform som folk er glade for at bruge. Hvis nogen som kender noget læser med, så sig til,  - en oplagt mulighed forøvrigt  for iværksættere hvis man har IT evner :)

Side 7 ud af 7 (64 indlæg)